سازمان ملل: شمار بیماران مبتلا به وبا در یمن به ۲۰۰ هزار تن رسید

نیویورک-ایرنا- سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل با اشاره به این که روزانه پنج هزار تن به شمار مبتلایان به بیماری وبا افزوده می شود گسترش این بیماری را در جهان بی سابقه دانست و اعلام کرد که هم اکنون ۲۰۰ هزار تن از مردم این کشور به این بیماری متبلا شده اند.

سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد که با شیوع بی سابقه و سریع بیماری وبا در کشور جنگ زده یمن تاکنون یک هزار و ۳۰۰ تن از مردم کشور قربانی این بیماری شده اند در حالی که هم اکنون ۲۰۰ هزار تن به وبا مبتلا شده اند این شمار بطور تصاعدی روبه افزایش است.
نهاد مذکور که با کمک صندوق کودکان سازمان ملل متحد برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری تلاش می کند اما گسترش وبا در جهان را بی سابقه توصیف کرده و نسبت به شیوع سریع و فاجعه آمیز آن در ماه های آینده هشدار داده است.
نهاد های یاد شده با اشاره به نیاز فوری به منابع مالی کافی برای کمک رسانی به بیماران و تدابیر ضروری جهت جلوگیری از شیوع آن خواستار پرداخت دستمزد بیش از ۳۰هزار تن از کارکنان بهداشتی این کشور شده اند که به گفته آن ها بیش از ۱۰ ماه است حقوقی دریافت نکرده اند و ادامه این وضعیت تاثیرات زیانباری را در ادامه خدمات آن ها بجای خواهد گذاشت.
یونیسف اعلام کرده است که بطور موقت قادر است حقوق سه ماه ۱۵ هزار تن از این کارکنان را تامین کند اما بیش از این توان تامین کمبود های مالی را نخواهد داشت.
بهداشت جهانی همچنین اعلام کرد که موفق شده است به کمک صندوق اضطراری سازمان ملل یک هواپیمای حامل ۲۴ تن مایحتاج پزشکی را به این کشور ارسال کند.
به گفته سخنگوی دبیر کل سازمان ملل صندوق کودکان این سازمان همزمان درتلاش است تا نان و آب آشامیدنی سالم برای بیش از ۵۰۰ هزار تن از مردم شهر تعز و اطراف آن را تامین کند.
اروپام-۴-۵۴۱ *شبک*۱۴۸۸ *انتشار دهنده: بهمن بامداد**

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =