اگر همه قهرمان جهان باشند که من دیگر کاری ندارم/ عبدولی باید دوباره مدعی بودن خود را ثابت کند

تیم ملی کشتی فرنگی این روزها خود را برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ فرانسه آماده می‌کند.

علی اشکانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، درباره شرایط تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان اظهار داشت: ما بعد از مسابقات انتخابی تیم ملی، تمرینات‌مان را برای شرکت در مسابقات جهانی فرانسه با حضور نفراتی که واجد شرایط بودند آغاز کرده‌ایم که این مرحله از تمرینات اول مرداد به پایان می‌رسد و بعد از شش روز استراحت دوباره کارمان را از سر می‌گیریم.

وی درباره احتمال موفقیت در مسابقات جهانی افزود: واقعیت این است که ما در حال حاضر در تعدادی از اوزان، بچه‌هایی که جزو نفرات برتر جهان بشوند را نداریم اما اگر در یک تیم، همه قهرمان جهان باشند، دیگر کاری برای من نیست. من باید در این شرایط خودم را ثابت کنم. تیم ملی در حال حاضر، مانند زمینی است که قرار است در آن یک ساختمان زیبا بنا شود که ماندگار باشد و در المپیک افتتاح شود. الان تعدادی از اهالی فن و کارشناسان به ما اعتماد دارند اما بعضی هم تخریب می‌کنند.

اشکانی خاطرنشان کرد: ما در حال ساختن تیمی هستیم که تا ۱۰ سال بعد جواب بدهد که یک مقدار آن در این مسابقات جهانی به ثمر خواهد رسید اما افتتاح‌اش برای المپیک است. کاری که می‌خواهیم انجام دهیم این است که ملی‌پوشان تا قبل از المپیک میدان دیده باشند و تجربه کسب کنند و تا آن زمان، در هر وزن سه نفر را داشته باشیم. اگر خوب کار کردیم که جای تقدیر خواهد داشت و در غیر این صورت، جای انتقاد هم هست.

وی درباره ارزیابی‌اش از مسابقات انتخابی تیم ملی گفت: این مسابقات دو جنبه داشت. یکی این که تقریبا همه مدعیان حضور در تیم ملی در انتخابی بودند به جز چند نفر که آسیب دیده بودند و یا مشکل داشتند اما آیا این مسابقات در زمان خوبی برگزار شد که باید بگوییم خیر. ما در حالی برای مسابقات جهانی آماده می‌شویم که نیاز به حضور در چند تورنمنت داشتیم و تیم‌ها هم باید ۴۵ روز تمرین کنند تا به مسابقات برسند اما ما در این مدت تمام مسابقات بین‌المللی را از دست دادیم که باب میل کادرفنی تیم ملی و خود فدراسیون هم نبود و ترافیک برنامه‌ها و همزمان شدن با ایام ماه رمضان باعث شد نتوانیم به این تورنمنت‌ها برسیم. با این حال، ما با دید مثبت به شرایط نگاه می‌کنیم و امیدواریم که ملی‌پوشان حاصل تلاش و دست رنج خود را در مسابقات جهانی ببینند.

سرمربی تیم ملی در خصوص وضعیت افشین بیابانگرد که از این که مصدومیت‌اش مورد پذیرش قرار نگرفته ناراضی بود، یادآور شد: بحث این که مصدومیت افشین مورد پذیرش قرار نگرفته نبود و بحث اصلی، سلامتی خود اوست. من با افشین در ارتباط هستم و الان دست او در گچ است و ۱۰ روز دیگر باز می‌شود. ما نمی‌خواهیم آسیب‌دیدگی کشتی‌گیران ما با آنها باقی بماند. افشین دو سه سال دیگر حداقل می‌تواند برای ما کشتی بگیرد اما اگر حالا انتخابی او دیرتر هم برگزار می‌شد، آسیب‌دیدگی‌اش تشدید می‌شد. بنابراین، تصمیم گرفتیم که او را حفظ کنیم و او در این مسابقات جهانی استراحت کند. اگر افشین می‌آمد، نمی‌توانست آن افشین سابق باشد و برای همین تصمیم گرفته شد او استراحت کند.

اشکانی درباره این که برای سعید عبدولی، مسابقه انتخابی در مرداد گذاشته شده گفت: سعید دچار اسپاسم عضلانی شده بود که در آن مقطع نمی‌توانست در مسابقات انتخابی شرکت کند اما در ادامه به ماساژ درمانی پرداخت و الان در اردو کنار بچه‌ها تمرین و مرداد در انتخابی شرکت می‌کند و با نفرات برتر وزن خود کشتی بگیرد و همان طور که قبلا مدعی بوده، دوباره بتواند دوبنده تیم ملی را به دست آورد.

وی ادامه داد: یقینا کشتی‌گیرانی مانند عبدولی از سرمایه‌های ورزش ما هستند که باید آنها را حفظ کنیم. یک جا‌هایی هم هست که دست خود ورزشکار نیست و زیر فشار تمرینات مصدوم می‌شود و یا مشکلات دیگر به جود می‌آید که باید از آنها حمایت کرد. به هر حال، خود ما هم این دوران را پشت سر گذاشته‌ایم و می‌دانیم که ملی‌پوشان چه شرایطی دارند.

اشکانی درباره این که فکر می‌کند چند ملی پوش فرنگی در مسابقات جهانی مدال بگیرند، گفت: من آرزو می‌کنم که همه آنها بهترین کشتی‌های خود را بگیرند. شاید سخت باشد اما انجام دادن کار‌های بزرگ در شرایط سخت به دست می‌آید و با اینکه کشتی‌گیران ما اولین میدان جهانی خود را تجربه می‌کنند اما امیدواریم که تاریخ‌ساز شوند و نام خود را در تاریخ کشتی ایران ماندگار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 4 =