ریاض حجاب کناره‌گیری می‌کند/تشدید اختلاف بین معارضان بر سر باقی ماندن بشار اسد

برخی منابع معارض سوری از تشدید اختلافات بر سر باقی ماندن بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در مرحله انتقالی خبر دادند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رأی الیوم، برخی منابع معارض سوری از استعفای ریاض حجاب رئیس هیئت عالی مذاکرات معارضان برخوردار از حمایت عربستان سعودی، از ریاست این هیئت خبر دادند.

پیش از این برخی منابع معارضان سوری گفته بودند که عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در نشست اخیر خود با هیئت عالی مذاکرات معارضان، به تغییر ریاست این هیئت اشاره کرده بود.

در این بین مرکز هماهنگی گروه‌های مسلح سوری به نقل از منابعی که آن‌ها را ویژه نامیده است، اعلام کرد که ریاض حجاب تصمیم خود برای کناره‌گیری از ریاست هیئت عالی و خداحافظی با دنیای سیاست را به دولت سعودی اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، ریاض حجاب دلیل خود برای کناره‌گیری را وضعیت بد جسمی اعلام کرده است.

به گفته منابع مذکور اسامی مختلفی برای جانشینی ریاض حجاب مطرح شده  که احمد الجربا رئیس جریان معارض الغد از شانس بیشتری برای رسیدن به این سمت برخوردار است.

همزمان پایگاه‌های معارضان سوری به نقل از جرج صبرا عضو هیئت عالی مذاکرات اعلام کردند که اختلاف در داخل این هیئت بر سر قبول باقی ماندن بشار اسد در مرحله انتقالی بیش از هر زمان دیگری شده است.

 این منابع با بیان اینکه مرحله فعلی، نقطه عطفی در روند مخالفت به شمار می‌رود، افزودند: دیگر بر کسی پوشیده نیست که برخی همچنان بر باقی ماندن بشار اسد در مرحله انتقالی تاکید دارند و حتی در داخل هیئت عالی مذاکرات کسانی هستند که معتقد به امکان باقی ماندن اسد در مرحله انتقالی هستند، سایر گروه‌های معارض نیز با حضور اسد در مرحله انتقالی موافقند.

این منابع اعمال فشار از سوی الجبیر بر این هیئت برای تشکیل مجدد آن را تکذیب کردند و گفتند که وزیر خارجه سعودی فقط گفت که تغییراتی در سطح بین‌الملل و منطقه در خصوص اوضاع سوریه رخ داده است و اولویت در حال حاضر تروریسم است نه اسد و شما باید این تغییرات را در نظر بگیرید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − سه =