گزارش روسیه در مورد روند پیشرفت ایجاد مناطق امن در سوریه

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، اعضای شورای امنیت را در جریان روند پیشرفت طرح ایجاد مناطق کاهش تنش در خاک سوریه قرار داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، روسیه روز چهارشنبه در جریان نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل، اعضای این شورا را در جریان روند پیشرفت تحقق طرح ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه قرار داده و در عین حال خواستار فعالتر شدن اقدامات بین المللی برای ارسال کمکهای انسان دوستانه برای مردم این مناطق شد.

"واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در پایان نشست شب گذشته شورای امنیت پیرامون اوضاع سوریه که به درخواست طرف روسی برگزار شد، به خبرنگاران گفت: «همانطور که می دانید روند پیشرفت در ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه از سوی جامعه بین الملل مورد نظارت دقیق قرار دارد. علاوه بر مناطق چهارگانه ای که بر اساس توافق روسیه، ایران، ترکیه و سوریه بوجود آمده است، یک منطقه امن جدید در جنوب غربی سوریه تشکیل شده و یکی دیگر نیز درمنطقه شرق گوتا در حومه دمشق ایجاد شده و اکنون نیز ما در حال بررسی امکان ایجاد منطقه ای دیگر در شمال حمص هستیم. کنترل روند اوضاع در این مناطق کاهش تنش توسط پلیس نظامی روسیه انجام می گیرد.»

این دیپلمات بلندپایه روس افزود: «ما از همتایان خود در شورای امنیت و سازمان ملل درخواست کردیم که ارائه کمکهای انسان دوستانه به مردم ساکن این مناطق کاهش تنش را فعالتر سازنند و نیروهای نظامی ما در سوریه وظیفه دارند تا این کمکها را به دست همه افراد نیازمند برسانند. برای اینکه مردمی که به خانه های خود در مناطق امن بازگشته اند، بشدت نیازمند کمکهای انسان دوستانه هستند. البته ساکنین مناطق دیگر سوریه نیز به این کمکها محتاجند و نباید آنها را فراموش کرد.»  

نبنزیا همچنین یادآور شد که پیش از این "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه نامه ای خطاب به "استفان دی میستورا" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه ارسال نموده و در آن بر ضرورت ارسال کمکهای انسان دوستانه بیشتر به مناطق کاهش تنش تاکید کرده است.  

"کارل اسکای" نماینده دائم سوئد در سازمان ملل نیز در پایان نشست شورای امنیت، از کنفرانس مطبوعاتی نماینده روسیه قدردانی کرده و اعتراف نمود که ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه منجر به کاهش سطح خشونتها در این کشور شده است.

این دیپلمات افزود: «ما امیدواریم که این اقدامات ادامه پیدا کند. البته باید پذیرفت که مشکلات انسانی در سوریه حل و فصل نشده و لازم است تا تلاش بیشتری در این زمینه انجام شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 11 =