فیگارو: ایران ثباتی اعجاب انگیز دارد

روزنامه فیگارو در مقاله ای به بررسی اوضاع ایران پرداخت و نوشت: علی رغم چهار سال جنگ حکومت ایران یک ثبات اعجاب انگیز دارد.

رخدادهای ۲۰ مرداد  63

چکیده:

کنگره جهانی امام رضا(ع) با یپام رئیس جمهور و با شرکت بیش از ۳۰۰ شخصیت علمی سیاسی آغاز به کار کرد.

 

نخست وزیر و رئیس دیوان عالی کشور جلسه مشترک هیئت دولت و دیوان عالی قضایی را تشریح کردند.

 

مسافران هواپیما ربوده شده ایران به شیراز بازگشتند.

 

فیگارو: آیت الله خمینی همچنان سازش ناپذیر است.

 

آغاز به کار کنگره جهانی امام رضا (ع) در مشهد

کنگره جهانی امام رضا (ع) با پیام آیت الله خامنه ای  رئیس جمهور کشورمان و  با حضور آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و نیز با شرکت بیش از ۳۰۰ تن از شخصیت های مذهبی و سیاسی داخلی و خارجی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الائمه گشایش یافت.

آقای هاشمی رئیس مجلس شورای اسلامی در این کنگره با اشاره به  ابعاد ضد استکباری انقلاب اسلامی و وحشت غرب و شرق از جمهوری اسلامی گفت: غرب و شرق خشم و نفرتشان را از ما نمی توانند مخفی بکنند و در پی تضعیف ما هستند و از دستپاچگی نیز دست به کارهای بچه گانه ای علیه جمهوری اسلامی می زنند. همین جریان مین گذاری کانال سوئز که این ها به اسم ایران راه انداختند خودشان را گرفتار یک تضادی کرده است از یک طرف ابهتی به ایران می دهد و از طرف دیگر می خواهند ما را تروریست معرفی کنند.

رئیس مجلس افزود: همه حرکت های آنها برای تضعیف جمهوری اسلامی است و من همین جا تاکید می کنم برای این که حرکت اسلامی حمایت نشود چطور کسانی در داخل حاضرند با آمریکا و شوروی و وهابی ها همنوا شوند برای تضعیف این حکومت اسلامی آیا لعنی که امام صادق (ع) فرموده اینجا برای کسی که از امکاناتش به نفع این حرکت استفاده نمی کند و به جای آن تائید نق می زد و به چیزهایی که ناچار برای این انقلاب پیش می آید بزرگ می کند و به رخ مردم می  کشد صدق نمی کند.(۱)

 

موسوی: با هرگونه فساد مالی و رشوه خواری برخورد قاطع می شود

دومین اجلاس مشترک شورای عالی قضایی و هیئت دولت با حضور آقایان موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور و میرحسین موسوی نخست وزیر تشکیل شد. در این نشست مسائل جاری و مشترک دو قوه مورد بحث قرار گرفت. پس از پایان این نشست آقای موسوی و موسوی اردبیلی نتایج این نشست را  برای خبرنگاران تشریح کردند.

آقای موسوی درباره نتایج این نشست گفت: از جمله مسائلی که در رابطه با آن در اجلاس امروز به تفاهم رسیدیم تلاش برای مصون نگه داشتن ادارات و  قوه مجریه در مقابل فساد مالی است. چرا که کشور ما یک کشور ثروتمند و دارای معاملاتی وسیع و سرمایه گذاری های گسترده و همچنین یک سیستم اداری پیچیده است و امکان فساد مالی می تواند وجود داشته باشد. به همین دلیل قرار شد برخورد قاطع با هرگونه فساد مالی و رشوه خواری شود.

به گفته آیت الله موسوی اردبیلی در این نشست درباره گزینش و تداخل وظایف دستگاه قضایی و قوه مجریه نیز بحث شد که نتیجه گیری آن به نشست بعدی موکول شد.(۲)

 

بازگشت هواپیمای ربوده شده به ایران

هواپیمای ربوده شده ایرباس متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که از رم به مقصد ایران پرواز کرده بود پس از یک توقف در استانبول بامداد دیروز در فرودگاه شیراز بر زمین نشست و پس از ۵۳ ساعت دلهره و اضطراب در شیراز مورد استقبال استاندار و نماینده امام جمعه استان فارس قرار گرفت. کلیه ۳۰۰ مسافر این هواپیما به غیر از یک طفل ۴ ماهه که در ایتالیا مورد عمل جراحی قرار گرفت و پدر و مادرش صحیح و سالم وارد کشور شدند. پلیس ایتالیا نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد ماجرای ربوده شدن هواپیمای ایرباس ایران با آزادی مسافرین و تسلیم هواپیماربایان و دستگیری ۲ هواپیماربا که خود را تسلیم نمودند پایان یافت. به گفته مسافرین آزاد شده این دو هواپیماربا خود را از طرفداران موسی خیابانی معدوم سرکرده گروهک منافقین عنوان می کردند.(۳)

 

فیگارو: ایران ثباتی اعجاب انگیز دارد

روزنامه فیگارو در شماره دیروز خود در مقاله ای تحت عنوان (رژیمی با یک ثبات اعجاب انگیز) به بررسی اوضاع ایران پرداخت و نوشت: علی رغم چهار سال جنگ حکومت ایران یک ثبات اعجاب انگیز دارد.

فیگارو نوشت: دو ماجرای هواپیماربایی ظرف ۸ روز بدون شک برای یک کشور کلاسیک یک رویداد تکان دهنده بود در حالی که برای جمهوری اسلامی که در اثر مشکلات آب دیده شده است فقط یک حادثه گذار است. فیگارو در ادامه نوشت: البته مساله اصلی جنگ است و آیت الله خمینی که تصمیم های بزرگ بر عهده اوست همچنان سازش ناپذیر است. این جنگ نه تنها باعث دو دستگی در میان ایرانیان نشده بلکه تا کنون باعث همبستگی صفوف شده است.(۴)

منابع:

۱. جمهوری اسلامی، ۲۰ مرداد ۶۳، ص ۷
۲. اطلاعات، ۲۰ مرداد ۶۳، ص ۱
۳. اطلاعات، ۲۰ مرداد ۶۳، ص ۲
۴. کیهان، ۲۰ مرداد ۶۳، ص ۲۴

انتهای متن/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 20 =