هاشمی: وزارت ورزش در باتلاقی دست‎وپا می‌زند که نتیجه‌ای برایش ندارد/ موضوع فدراسیون تیراندازی شاید دامن کل ورزش ایران را بگیرد

رئیس پیشین فدراسیون تیراندازی اعلام کرد که وزارت ورزش و جوانان در باتلاقی دست و پا می‌زند که نتیجه‌ای برایش نخواهد داشت و باید جوابگوی حکم دیوان عدالت اداری باشد.

سیدمهدی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص صحبت‌های محمدرضا داورزنی درباره نامه دیوان عدالت اداری و ضرب العجل یک هفته‌ای برای اجرای حکم صادره از سوی دیوان، اظهار داشت: تناقضاتی که وجود دارد را وزارت ورزش و جوانان باید پاسخگو باشد. آنها به استناد حکم دیوان این تصمیم‌ها را گرفتند. دیوان در حکم اول نوشته بود صلاحیت رسیدگی به پرونده فدراسیون‌های ورزشی را ندارد اما وزارت ورزش اصرار داشت که انتخابات را باطل کند و بر اساس آن سرپرست معرفی کرد اما الان که دیوان آن حکم را باطل کرده وزارت نمی‌خواهد اصلاح کند.

رئیس پیشین فدراسیون تیراندازی در ادامه افزود: حکم دیوان صادر شده و دیوان خواسته تا این حکم ظرف یک هفته اجرا شود و مستندات خود را ارسال کنند. حالا هم وزارت ورزش می‌داند با دیوان.

هاشمی تصریح کرد: اگر کسی خود را به خواب بزند نمی‌شود بیدار کرد. وقتی دیوان ابقای رئیس را خواسته همه چیز مشخص است. حکم دیوان ۱۸ تیر به وزارت ورزش ابلاغ شد اما آنها انتخابات را ۲۰ تیر برگزار کردند. وقتی فهمیدند که پرونده وارد مرحله تجدید نظر شده بدون توجه به موضوع روند برگزاری انتخابات را آغاز کردند. کاملا روشن است که وزارت ورزش نسبت به این موضوع چگونه برخورد کرده است. الان هم همه چیز روشن است و وزارت ورزش باید جواب دیوان را بدهد.

وی درخصوص نگاه فدراسیون جهانی به انتخابات اخیر فدراسیون تیراندازی ایران، گفت: فدراسیون جهانی هنوز انتخابات ایران را نپذیرفته و نسبت به اتفاقات حساس شده‌اند و نسبت به مکاتبات متعددی که با آنها شده گلایه مند هستند. به کمیته ملی المپیک ایران هم نامه زدند تا گزارش این اتفاقات ارائه شود.

هاشمی تاکید کرد: آیا به نظر شما دولت در این امر دخالت نکرده است؟ وقتی با نگاه سیاسی این اتفاقات افتاده چطور می‌گویند که دولت دخالت ندارد؟ وزارت ورزش در یک باتلاق دست و پا می‌زند و خودشان هم می‌دانند که نتیجه‌ای ندارد. این موضوع ممکن است علاوه بر فدراسیون تیراندازی دامن کل ورزش ایران را بگیرد. این اتفاق چند بار تکرار شده و قبلا در فوتبال، کشتی، تیراندازی با کمان و چند فدراسیون دیگر داشتیم. ممکن است برای مجامع جهانی حساسیت‌زا باشد. نکته جالب اینجاست که برای کاهش حساسیت‌ها به فدراسیون جهانی نامه زدیم که مشکل حل شده اما وزارت ورزش دوباره نامه نگاری کرده و گفته موضوع حل نشده است. ما مدام تلاش می‌کنیم که اتفاقات به خارج از کشور درز نکند اما آنها دوباره مطرح می‌کنند.

وی درخصوص نگاه وزارت ورزش به مسئله فدراسیون تیراندازی گفت: ۹۹.۹درصد حرف خود را اثبات کردیم که نگاه وزارت سیاسی است. نه مشکل آیین‌نامه و قانون و بند و تبصره بوده و نه چیز دیگر. مشکل سیاسی است و آنها تحمل حضور کسانی که تفکر سیاسی مخالف خودشان دارند را ندارند. اگر این را رسما اعلام کنند من هم بحثی ندارم. بهتر است راحت بگویند که تحمل حضور شما را نداریم و کاری هم به حکم دیوان و غیره نداریم و هر جا حکم به نفعمان باشد عمل می‌کنیم و هر جا به نفع ما نباشد عمل نمی‌کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: ما هم حکم و هم ابلاغ اجرای حکم را از قبل اطلاع رسانی کرده بودیم. از همان تاریخ اگر کسی دخل و تصرفی در اموال فدراسیون و یا ایجاد تعهد کند باید پاسخگوی مراجع نظارتی و قضایی باشد. دخل و تصرف در اموال فدراسیون باید بر اساس این حکم باشد و اگر کسی خارج از آن اقدام کند باید بعدا پاسخگو باشد. کسانی که الان به موضوع ورود کرده و دخل و تصرف داشته‌اند نمی‌توانند بعداً بهانه بیاورند و بگویند به ما گفته بودند که این کارها را انجام دهیم. اینها بار حقوقی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 6 =