خراسان‌شمالی در کوراش جهان حرف اول را می‌زند/ اُزبک و ترکمنستان مهم‌ترین رقبای ایرانی‌ها

سرمربی تیم ملی کوراش جوانان ایران گفت: کوراش ورزش بومی و محلی شمال خراسان است و ورزشکاران خراسان شمالی در این رشته در جهان حرف اول را می‌زنند.

حسین علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: سطح مسابقات جوانان با توجه به حضور تیم‌های خوب آسیایی٬ بالاست ولی امیدواریم در تمام وزن‌ها صاحب عنوان برتر باشیم.

وی افزود: تیم ایران در قالب دو تیم ملی و خراسان شمالی در این مسابقات حضور دارد و این به خاطر قدرت ورزشکاران خراسان شمالی در رشته ورزشی کوراش است. در حال حاضر "مصطفی دلیریان" به‌عنوان بهترین کوراش‌کار جهان٬ از خراسان‌شمالی است و این نشان‌دهنده میزان آمادگی ورزشکاران این استان است.

سرمربی تیم ملی کوراش با اشاره توانایی تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات آسیایی تصریح کرد: ورزشکاران ازبکستان و ترکمنستان مهم‌ترین رقبای ما در این رقابت‌ها هستند. ما نیز در هر ۷ وزن بهترین‌ها را به کار گرفته‌ایم و امیدواریم از مقام نخست خود در دوره‌های قبل دفاع کنیم.

علی‌اکبری با تقدیر از میزبانی شایسته خراسان‌شمالی از تیم‌های شرکت‌کننده خاطرنشان کرد: مردم استان با توجه به علاقه زیادی که به جودو و کوراش دارند٬ استقبال خوبی از مسابقات کرده‌اند و این می‌تواند سطح گرایش جوانان به رشته‌های بومی و ملی را افزایش دهد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از تسنیم٬ مسابقات قهرمانی کوراش جوانان آسیا از ساعتی قبل در تالار ورزشی دانشگاه آزاد بجنورد آغاز و تا عصر امروز ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 19 =