لزوم ارتباط میان تحصیلات حوزوی و دانشگاهی

گروه اجتماعی: مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان گفت: باید میان تحصیلات حوزوی و دانشگاهی، ارتباط وجود داشته باشد، چون دانشگاه دریچه‌ای رو به سوی دانستنی‌های متنوع جهان است و باید در کنار تحصیلات حوزوی، مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از پایگاه اساس، مولوی عبدالاحد رئیسی، مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان، گفت: حوزه و دانشگاه هر کدام مزیت‌های خاص خودشان را دارند؛ قدر مسلم اشخاصی که در حوزه علمیه تحصیل کرده‌اند، تنها در امور حوزوی عالم هستند و همچنین بالعکس شخصی که دروس دانشگاهی را گذرانده در رشته مربوط به خودش می‌تواند کارشناسی بکند.
وی اظهار کرد: در مناطق محروم زاهدان و چابهار هر چند که طلاب حوزه‌های علمیه علاقه بسیار زیادی به حضور در دانشگاه دارند، اما مشکلات و محرومیت‌ها مانع از ادامه تحصیل علمای جوان ما در دانشگاه‌ها می‌شوند.
مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان افزود: باید میان تحصیلات حوزوی و دانشگاهی، ارتباط وجود داشته باشد، چون دانشگاه دریچه‌ای رو به سوی دانستنی‌های متنوع جهان است که چشم انسان را به چیزهایی که سابقا نمی‌دانست بازمی‌کند و باید در کنار تحصیلات حوزوی، مورد توجه قرار گیرد.
وی در خصوص رسالت یک حوزوی و دانشگاهی، بیان کرد: رسالتی که یک فرد کارشناس حوزوی و دانشگاهی دارد این است که داشتن مدرک تحصیلی را مهم قلمداد نکرده و به عبارت دیگر مدرک گرا نباشند.
رئیسی ادامه داد: هرچند داشتن مدرک بسیار حائز اهمیت بوده وباعث پیشرفت فرد می‌شود، اما متاسفانه مخاطبان جامعه امروز ما به جای آن که بر سطح معلوماتشان بیافزایند، بیشتر به داشتن مدرک فکر می‌کنند.
وی افزود: یک انسان تا زمانی که اولویتش گرفتن مدرک دانشگاهی باشد، نمی‌تواند بر روی چیزهای بهترتمرکز کند. انسان مدرک‌گرا پس از فارغ التحصیلی درهای علم آموزی را به روی خودش می‌بندد. زیرا هدف وی از تحصیل، گرفتن مدرک است و لذا پس از آن خودش را اشباع ازعلوم دیگر می‌بیند.
مدرس حوزه علمیه اهل سنت اظهار کرد: این به عقیده بنده یک نوع خود فریبی است، چرا که صرف گرفتن مدرک دلیل کاذبی است تا انسان مسیر پیشرفت و ترقی را به روی خودش ببندد. ضمنا دانشجویی که به پایان دوران تحصیلش می‌رسد، مدرک تحصیلی‌اش باید متناسب با علمی باشد که فرا گرفته است و اگرغیر از این باشد، این شخص هم به خودش و هم به جامعه اطرافش ضرر خواهد رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 18 =