گفتگوی مهر با اولین مدال آور ایرانی آب های آرام در جهان

محمدنبی رضایی دارنده اولین مدال قایقرانی آبهای آرام ایران در جهان مهمترین آرزوی خود را کسب مدال در بازیهای المپیک عنوان کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، هفته گذشته محمدنبی رضایی قایقران کشورمان در بخش آبهای آرام موفق شد در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در رومانی، ایران را برای اولین بار در این بخش در سطح جهانی صاحب مدال کند. پیش از این تنها سالها پیش محسن شادی در رده سنی جوانان و در رشته روئینگ یک مدال دیگر را در سطح مسابقات قهرمانی جهان برای کشورمان ثبت کرده بود اما مدال رضایی اولین نشان جهانی در بخش آبهای آرام است.

محمدنبی رضایی پس از کسب نشان برنز جهان در رومانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: من در مسابقه دور مقدماتی موفق شدم حریفان قدر خود را محک بزنم و با شرایط ایده آلی راهی مرحله فینال رقابتهای قهرمانی جهان شدم. رقبای من همگی بسیار خوب بودند وسطح رقابتها نیز نزدیک و فشرده بود. 

وی افزود: متاسفانه در روز برگزاری فینال شرایط آب و هوا زیاد خوب نبود و وزش باد و شرایط طوفانی هوا از یک طرف و خط مسابقه من از آن سو باعث شد تا نتوانم آن طور که باید رکورد خودم را بزنم. من همیشه این مسافت را در ۴ دقیقه می رفتم اما این بار ۴ دقیقه و ۵۱ ثانیه شد. شرایط سنگین مسابقه و آب و هوا باعث شد تا در فینال به نشان برنز اکتفا کنم. 

قایقران جوان کشورمان تصریح کرد: من در دوره قبل رقابتهای قهرمانی جهان در بلاروس هم به فینال راه یافته بودم و تمام تلاشم در این دو سال برای این بود که بتوانم در جهان مدال بگیرم. تمام برنامه ریزی هایم را روی مدال متمرکز کرده بودم و حتی دنبال مدالی بهتر بودم اما نشد. 

وی ادامه داد: قرار است دو ماه آینده راهی رقابتهای قهرمانی آسیا در چین شوم. من دنبال کسب مدال طلای قهرمانی آسیا هستم هرچند که قبلا نیز در رده سنی جوانان در اندونزی مدال طلا گرفته ام اما این مدال طلا برایم اهمیت بیشتری دارد. 

رضایی با تشکر از کادر مربیان و فدراسیون قایقرانی بیان داشت: فدراسیون شرایط خوبی را برای من مهیا کرده بود و در این مدت نیز از من حمایت های خوبی به عمل آورد .

وی در پایان گفت: تمام آرزویم کسب مدال در بازیهای المپیک است معتقدم راه یافتن به المپیک بحث جدایی است و گرفتن مدال در آن مهمتر است و من برای این مسئله تلاش خواهم کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =