منتظر تایید اساسنامه کشتی هستیم/ فاکتور جوانی هم یک فرصت است

رئیس فدراسیون کشتی گفت: اساسنامه در مجمع فدراسیون اصلاح و به اتحادیه جهانی فرستاده شده، اما هنوز پاسخی دریافت نکردیم.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، رسول خادم در حاشیه تمرینات تیم ملی کشتی آزاد در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: رقابت های انتخابی تیم های ملی آزاد و فرنگی برگزار شد و برمبنای نتایج انتخابی و در بعضی از اوزان ، کارنامه و سابقه عملکرد خارجی کشتی گیرانی که جزو نفرات برتر هر وزن بودند، ملی پوشان برای حضور در مسابقات جهانی انتخاب شدند.

وی ادامه داد: تیم های ملی ما تیم های جوانی هستند و حدودا شاید از معدود دوره های تاریخ کشتی کشور باشد که از ۱۶ ملی پوش ما در کشتی آزاد و فرنگی، ۱۰ نفر برای بار اول است که به مسابقات جهانی اعزام می شوند. نگاه فدراسیون به المپیک ۲۰۲۰ بوده و با این نگاه به جوان ها اعتماد کرده است.

خادم تصریح کرد: کشتی گیران ما اگرچه جوان هستند ، ولی بسیار شجاع با جسارت خواهند بود. ما فاکتور جوانی را برای آنان یک فرصت بزرگ می دانیم تا جسورتر و دلاورتر مبارزه کنند. آنها  دوره های سخت تمرینات خود را پشت سر گذاشته اند. امیدوارم بتوانند با دلاوری، رشادت و خواهندگی که در آنها مشاهده می شود، نتایج مورد انتظار مردم کشورمان را کسب کرده و پاسخ دلگرمی و همراهی مردم عزیز را بدهند.

رئیس فدراسیون کشتی تاکید کرد: امروز هم در حوزه مربیگری و هم در حوزه کشتی‌گیران تیم های ملی، نفراتی از نسل جوان حضور دارند که این موضوع از امتیازات بزرگ تیم ماست. از دیگر امتیازات جدی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی،  یکپارچگی و همدلی است که بین کادر فنی و کشتی گیران هر دو رشته وجود دارد.

خادم در خصوص اصلاحات اساسنامه فدراسیون کشتی نیز افزود: اساسنامه را در مجمع فدراسیون اصلاح و به اتحادیه جهانی کشتی اعلام کردیم، ولی هنوز پاسخی از اتحادیه دریافت نکرده ایم. اگر اتحادیه اساسنامه را بپذیرد خطر تعلیق برطرف خواهد شد و اگر پذیرفته نشود، ما مجددا درگیر پروسه اصلاح اساسنامه خواهیم بود و طبیعتا تهدیداتی برای فدراسیون خواهیم داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در جلسه هیات رئیسه اتحادیه جهانی در پاریس ۲۳ یا ۲۴ موضوع  که از نگاه ما بحث های فنی و مدیریتی جدی هستند در دستور کار قرار دارد. اینکه البته اعضای هیات رئیسه و اعضای تصمیم گیرنده در این زمینه در بهبود شرایط کشتی، کمک و همکاری کنند ، من زیاد امیدوار نیستم ، ولی فدراسیون کشتی ایران برای تک تک این موضوعات و دستور جلسات بحث ها و نظرات کارشناسی خودش را آماده کرده تا در جلسه هیات رئیسه مطرح کند. این تصمیمات، می تواند تصمیمات مهمی برای کشتی دنیا باشد و ما نمی توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم. فقط این دغدغه را داریم که امیدمان به اصلاح شرایط مدیریت کشتی دنیا به نا امیدی تبدیل نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 15 =