زیرساخت‌های ورزشی کهگیلویه و بویراحمد توسعه می‌یابد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از اولویت‌های اصلی مسئولان استان توسعه زیرساخت‌های ورزشی است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید موسی خادمی شامگاه سه‌شنبه در جمع قهرمانان و مدال‌آوران آسیایی و جهانی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ورزش کم هزینه‌ترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های معرفی استان پرورش ورزشکاران قهرمان است عنوان کرد: تمامی مسئولان باید از جامعه ورزشی استان حمایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه قشر ورزشکاران قهرمان الگوی بسیار خوبی برای جامعه و نسل جوان است که با اراده قوی و پشتکار امید و نشاط را در جامعه نهادینه می‌کند یادآور شد: براساس بخشنامه مصوب هیئت وزیران مبنی بر حمایت همه جانبه از ورزش که به زودی اعلام می‌شود یکی از اولویت‌های ما تقویت زیر ساخت‌ها و کمک به رشته‌های مختلف ورزشی است.

این مسئول افزود: بر اساس سرفصل پنجم قانون بودجه، اداره کل ورزش و جوانان استان جزو دستگاه‌های در نظر گرفته شده در استان است که بیشترین اعتبارات را دریافت می‌کند.

خادمی با اشاره به ظرفیت‌های ورزشی و نیروی انسانی استان در بخش‌ها و رشته‌های مختلف ورزشی خاطر نشان کرد: هم اکنون وجود ۱۰ ورزشکار و قهرمان آسیایی و جهانی و سه مربی توانمند تیم‌های ملی بخشی از این ظرفیت عظیم است که باید به همت جامعه ورزشی استان و مسئولان این تعداد افزایش یابد.

وی یکی از کارکردهای دیپلماسی ورزشی را آشنا کردن ملت‌ها با هم و ایجاد اتحاد و همبستگی منطقه‌ای و جهانی برشمرد و افزود: معرفی فرهنگ‌ها و ترسیم چهره‌ای زیبا و مطلوب از استان و کشور از دیگر مزایای حضور ورزشکاران در میادین ورزشی منطقه‌ای و جهانی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد کمک به توسعه همه جانبه استان و آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان را یکی دیگر از ارزش‌های توسعه ورزش قهرمانی عنوان کرد و گفت: باید علاوه بر تقویت زیرساخت‌های ورزشی و حمایت از ورزشکاران مدال آور زمینه ارتقای سطح ورزش استان را بالا برده و به جایگاه واقعی آن نزدیک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − یک =