عملیات ائتلاف آمریکا در رقه جان ۱۷ غیرنظامی را گرفت

یک گروه ناظران جنگی در سوریه گزارش داد که عملیات جنگنده‌های ائتلاف به سرکردگی آمریکا در شهر رقه ۱۷ غیرنظامی را به کام مرگ کشاند.

عملیات ائتلاف آمریکا در رقه جان 17 غیرنظامی را گرفتبه گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، یک گروه ناظران جنگی در سوریه گزارش داد که عملیات جنگنده‌های ائتلاف به سرکردگی آمریکا در شهر رقه ۱۷ غیرنظامی را به کام مرگ کشاند.

سازمان موسوم به دیده‌بان حقوق بشر مستقر در لندن گزارش داد که این حمله هوایی روز چهارشنبه انجام شده و تنها دو روز پس از عملیات مرگ‌بار ائتلاف در شهر رقه صورت می‌گیرد.

بر اساس اعلام منابع این گروه ناظران جنگی، از روز دوشنبه تاکنون حملات ائتلاف آمریکا در شهر رقه جان ۳۸ غیرنظامی را گرفته که تعدادی از آنها کودکان بوده‌اند.

در حملات روز چهارشنبه، جنگنده‌های ائتلاف مناطق مسکونی غیرنظامیان در شهر رقه را هدف قرار داده و موجب مرگ این ۱۷ نفر شده‌اند.

مقامات ائتلاف مدعی هستند که تدابیر لازم برای جلوگیری از مرگ غیرنظامیان در پی حملات هوایی را اتخاذ کرده‌اند و کشتار غیرنظامیان در پی حملات هوایی را بررسی می‌کنند.

ائتلاف آمریکا از سال ۲۰۱۴ با ورود به جنگ داخلی در سوریه تاکنون موجب مرگ بسیاری از غیرنظامیان شده اما مقامات پنتاگون تنها به کشتار ۶۲۴ غیرنظامی اذعان کرده‌اند و این در حالی است که گروه‌های حقوق بشری آمار واقعی را بسیار بالاتر از این میزان اعلام کرده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =