اجرای ۲۰۰ برنامه اقتصادی توسط بسیج سازندگی ‌استان همدان

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین(ع) ‌همدان گفت: امسال با توجه به ظرفیت و مزیت های نسبی هر شهرستان و منطقه در استان، ۲۰۰ برنامه در حوزه خوشه‌بندی اقتصادی و ایجاد اشتغال در همدان اجرا می شود.

شهرام صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با سازماندهی نیروهای انسانی در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی ، اشتغالزایی و فرهنگی با هدف محرومیت زدایی از روستاها و مناطق محروم استان همدان فعالیت می‌کند.

اجرای ۸۰ طرح محرومیت زدایی در استان همدان توسط بسیج سازندگی

وی بیان کرد: امسال نزدیک به ۸۰ طرح در بخش محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف استان اجرا شده که ۵۰ درصد آن به احداث طرح‌های عمرانی جدید و ۵۰ درصد نیز به مرمت و بازسازی طرح‌های عمرانی گذشته اختصاص دارد.

صادقی اعتبارات مالی استانداری و فرمانداری‌ها، کمک‌های مردمی و خیرین و اعتبارات داخلی بسیج و سپاه و همچنین قرارگاه سازندگی خاتم سپاه را مهمترین منابع تامین کننده اعتبارات مالی سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود: امسال ۲۴ طرح از محل اعتبارات مالی قرارگاه خاتم و اعتبارات داخلی بسیج و سپاه در استان همدان به مرحله اجرا در می‌آید.

وی گفت: همچنین امسال نزدیک به سه هزار نفر از دانش آموزان، دانشجویان، اقشار متخصص و کل آحاد جامعه در قالب ۷۰ گروه برای فعالیت در مناطق محروم استان همدان سازماندهی شده‌اند.

اعزام یک هزار و ۵۰۰ متخصص بسیجی به مناطق محروم همدان

صادقی افزود: امسال یک هزار و ۵۰۰ نفر از متخصصین بسیجی در حوزه های عمران، صنعت، کشاورزی فعالیت‌هایی مانند آموزش کشاورزان، خدمات مشاوره‌ای، تهیه نقشه‌های عمرانی و نظارت بر آنها و آسیب شناسی فعالیت‌های صنعتی را در مناطق محروم استان همدان به عهده گرفته‌اند.

وی از فعالیت دو هزار دانش آموز در حوزه اردوهای هجرت و زیباسازی و رنگ آمیزی مدارس سراسر استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس خبر داد و گفت: همچنین ۱۵۰ طلبه بسیجی برای ارائه خدمات فرهنگی مانند تبیین احکام، مسائل اعتقادی و اخلاقی و آموزش‌های مذهبی در مناطق مختلف استان فعالیت می‌کنند.

اعزام ۵۰ تیم پزشکی و درمانی به مناطق محروم استان همدان

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان اظهار داشت: هر ساله ۱۰۰ تیم پزشکی و درمانی از سوی بسیج سازندگی به مناطق محروم استان همدان اعزام می‌شوند که امسال و تا کنون نیز ۵۰ تیم پزشکی و درمانی به این مناطق اعزام شده‌اند.

وی بیان کرد: علاوه بر اجرای طرح‌های عمرانی مانند ساخت و تکمیل سالن‌های ورزشی، ساخت مساجد و مدارس، برنامه های متنوع برای ایجاد مشاغل خانگی، واحدهای تولیدی کوچک و زود بازده، ارتقا سطح سلامت عمومی و درمان، صیانت از بنیان خانواده، بازسازی محلات آلوده به مواد مخدر و اعتیاد و طرح‌های محرومیت زدایی توسط سازمان بسیج سازندگی در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود.

اعطای یک میلیارد و ۵۸۲ میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی

صادقی از اعطای یک میلیارد و ۵۸۲ میلیون تومان تسهیلات خود اشتغالی به ۱۲۰ نفر از متقاضیان توسط سازمان بسیج سازندگی استان همدان در سال ۹۳ خبر داد و افزود: این میزان تسهیلات در سال ۹۴ معادل ۸۷۵ میلیون تومان برای ۴۸ نفر و در سال ۹۵ ، یک میلیارد و ۲۵۵ میلیون تومان برای ۷۶ نفر بوده است.

وی تاکید کرد: امسال نیز تا کنون ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۱۰ درصد به مناطق مختلف استان پرداخت شده است.

صادقی با اشاره به اینکه امسال ۲۰ هزار نفر در اردوهای یک روزه تا هفت روزه محرومیت زدایی از مناطق محروم استان همدان در قالب اردوهای جهادی شرکت کرده اند گفت: گروه‌های جهادی در بخش‌هایی مانند مرمت مدارس و مساجد، ایجاد راه های ارتباطی و پل، بازسازی خانه های بهداشت، ارائه خدمات آموزشی در حوزه‌های مهارت‌های زندگی، احکام دینی، تربیت فرزندان، مهارت‌های شغلی، برنامه‌های فرهنگی و برگزاری یادواره‌های شهدا، خدمات رسانی به نیازمندان، توزیع بسته‌های حمایتی و خدمات درمانی و بهداشتی فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به لزوم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در اولویت قرار گرفتن حل معضلات اقتصادی کشور، بسیج به مردمی کردن اقتصاد با ایجاد مشاغل خانگی، کوچک و تولیدی، صنایع دستی کوچک و جانبی و واگذاری تسهیلات بانکی ورود کرده است.

ایجاد سه‌هزار واحد تولیدی کوچک در مناطق مختلف استان همدان

صادقی گفت: سال گذشته سه هزار واحد تولیدی کوچک مانند پرورش ماهی، کشت‌های گلخانه‌ای، پرورش طیور مانند اردک، بلدرچین و شتر مرغ، کاشت زعفران و گیاهان دارویی، پرورش زنبور عسل و احیا باغ ها و صنایع دستی در مناطق مختلف استان همدان ایجاد شد.

وی تاکید کرد: همچنین سازمان بسیج سازندگی استان همدان با تشکیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی با هدف تمرکز بر فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، پزشکی، درمانی و محرومیت زدایی در دهستان های محروم استان همدان و روستاهای محروم زیر مجموعه این دهستان‌ها زمینه‌های اشتغازایی مانند زیر ساخت های کشاورزی و دامپروری و مواردی از این دست را رصد و به جریان بازار یابی برای محصولات روستاییان کمک می‌کند.

صادقی کمک به دستگاه‌های مختلف اجرایی و دولتی را از دیگر کارکردهای بسیج سازندگی استان همدان دانست و افزود: بسیج سازندگی به دستگاه های اجرایی مانند منابع طبیعی و جهاد کشاورزی برای اجرای طرح هایی مانند بیابان زدایی و کشت نهال کمک می‌کند و در قالب اجرای طرح جواد الائمه(ع) در طرح مبارزه با اعتیاد نیز شرکت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =