ایران اقدامات تروریستی در بارسلونای اسپانیا را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی در بارسلونای اسپانیا گفت: امروزه هیچ کشوری حتی حامیان آشکار و نهان تروریست ها نمی توانند از این خطر و بلای نکبت بار جهانی احساس امنیت کنند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت اقدامات تروریستی و ضد انسانی شب گذشته در بارسلونای اسپانیا با دولت، ملت و خانواده قربانیان و مجروحان این جنایت هولناک ابراز همدردی کرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: پس از شکست های میدانی و پی در پی تروریست های افراطی در منطقه،  گسترش عملیات کور تروریستی در اقصی نقاط جهان در دستور کار این جانیان قرار دارد و کشتار مردم عادی و بیگناه از اهداف شوم آنان است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تاکید بر این واقعیت که تروریسم افسار گسیخته کنونی به معضلی جهانی تبدیل شده است، افزود: امروز  تروریسم کور داعشی همه مرزهای جغرافیایی و عقیدتی را در نوردیده و اکنون جهان و همه مردم در سراسر گیتی از خاورمیانه تا آفریقا و از شرق دور تا اروپا هدف اقدامات پلید و ضد بشری آنان است.

قاسمی در پایان با تاکید بر این نکته که معضلات جهانی راه حلی جهانی دارند، افزود: امروزه هیچ کشوری حتی حامیان آشکار و نهان تروریست ها نمی توانند از این خطر و بلای نکبت بار جهانی احساس امنیت کنند. به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده است که همه کشورهای صلح طلب و آنانی که مبارزه با تروریسم را در معنای واقعی خود در سر لوحه کار خود دارند، مسئولانه و باورمند، اتحادی جهانی علیه خشونت، ناامنی و ترور تشکیل دهند و فارغ از هرگونه اختلاف نظرهای ممکن، اولویت نخست خود را صادقانه و با اراده ای راسخ به تلاش برای مبارزه و ریشه کنی با این سوداگران مرگ و نفرت و بزرگترین خطر برای امنیت بین المللی اختصاص دهند و در این راه و مبارزه مقدس، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان تروریسم که همواره در خط مقدم مبارزه با افراط گرایی و ترور قرار داشته و هزینه های فراوانی نیز تاکنون پرداخت کرده است،  آماده کمک و همکاری با جامعه جهانی است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس، پنج‌شنبه شب بر اثر ورود یک خودروی ون به یک محله پر تردد در مرکز شهر بارسلون تعدادی کشته و زخمی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =