فرنگی‌کاران خودشان باشند روی سکو می‌رویم/ قرعه اهمیت فراوانی دارد

سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی ایران معتقد است اگر ملی پوشان اعزامی به رقابتهای جهانی در حد و اندازه‌ واقعی خودشان کشتی بگیرند، روی سکو خواهیم رفت.

محمد دلیریان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تمامی اقدامات لازم برای آماده سازی تیم ملی کشتی فرنگی تا اعزام به رقابتهای جهانی انجام شده، اظهار داشت: زمان زیادی تا این میدان بین المللی مهم و بزرگ باقی نمانده و هم اکنون باید تمرینات سبک و پایانی را پیگیری کنیم. سعی ما در طول اردوهای پیشین این بود که ملی پوشان در طول زمان باقی مانده تا جهانی به بهترین شرایط روحی و جسمی برسند که فرکر می کنم در این مورد موفق عمل کردیم.

وی تصریح کرد: تیمی جوان و کم تجربه از نظر حضور در رقابتهای جهانی داریم، اما این شرایط تقریبا در تمامی تیم های دیگر مثل روسیه هم وجود دارد و تیم های بزرگ بعد از المپیک ۲۰۱۶ ریو دست به جوانگرایی و خانه تکانی در ترکیب تیم های قبلی خود زدند. مطمئنا هدف اصلی تمامی مدعیان اصلی کشتی فرنگی جهان، حضوری موفق در المپیک ۲۰۲۰ است که حضور در رقابتهای جهانی فرانسه به عنوان نخستین گام در این برنامه بلند مدت است.

سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی افزود: اکثر فرنگی کاران اعزامی تیم ایران به رقابتهای جهانی، تجربه کافی از میادین بزرگ و مهم ندارند و بیشتر در تورنمنت های بین المللی حضور داشتند. البته همین نفرات به رغم جوانی اگر در حد و اندازه های خودشان کشتی بگیرند، شک نکنید تیم ایران روی سکو خواهد رفت.

دلیریان خاطر نشان کرد: من به این تیم ایمان دارم و معتقدم این جوانان به خوبی می دانند که در چه راهی گام نهاده اند. جایی که امروز آنها ایستاده اند، چندی پیش در اختیار بزرگان جهان و المپیک بود که برای ایران افتخار آفریدند. ملی پوشان امروز ایران به خوبی به این نکته باور دارند که باید خودشان را اثبات کنند و همین مساله، قدرتمندترین سلاح آنها در رقابتهای جهانی است.

وی در خصوص قهرمانی تیم کشتی فرنگی جوانان در رقابتهای جهانی فنلاند نیز گفت: تجربه نشان داده اگر کشتی گیری در رده جوانان به عنوان قهرمانی جهان دست می باید بدون شک باید در رده بزرگسالان به روی یکی از سکوی اول تا سوم بایستد.اگر این چنین نشد معلوم است که کارش ایراد داشته و باید نقاط ضعفش را برطرف کند. مطمئنا اگر همین جوانان که در رقابتهای جهانی فنلاند بر سکوی قهرمانی ایستادند، اعتماد بنفس کافی داشته باشند، در رده بزرگسالان هم می توانند عناوین خوبی کسب کنند.

دلیریان در پایان به بحث قرعه در رقابتهای جهانی فرانسه نیز اشاره کرد و گفت: قرعه کشتی گیران در رقابتهای جهانی پیش رو از اهمیت زیادی برخوردار است. در بسیاری از میادین بزرگ جهانی و المپیک، بحث شانس و قرعه در سرنوشت قهرمانی تاثیر منفی یا مثبت داشته است. مثلا یک قرعه سخت، ممکن است باعث حذف یک قهرمان بزرگ شود و یک قرعه راحت و مناسب هم بتواند مسیر صعود بی دردسر کشتی گیران رده پایین تر را به فینال هموار سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − ده =