موشک‌های ایران در دل دشمن وحشت ایجاد کرده‌/ دولت‌مردان در ساده‌زیستی همانند شهید رجائی باشند

امام جمعه موقت بجنورد با تاکید براینکه دولت‌مردان در ساده‌زیستی همانند شهید رجائی باشند، گفت: موشک‌های ایران در دل دشمن وحشت ایجاد کرده‌اند و باید از همه مجموعه‌های دفاعی و نظامی کشور و سپاه حمایت کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: مسجد نماد حکومت اسلامی است و همه باید به فکر مساجد و گرامی‌داشت آن باشند.

وی افزود: روز جهانی مساجد به مناسبت حمله رژیم منحوس صهیونیستی به مسجد‌الاقصی٬ نام‌گذاری شده و به همین علت باید این روز را روز مبارزه و فریاد علیه استکبار جهانی و اسرائیل دانست. روز جهانی مساجد٬ روز بیان ترفندهای نظام استکبار و روز نفرین بر اسرائیل و آمریکا است.

امام جمعه موقت بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور گروه جهادی پزشکان بسیجی در مناطق محروم خراسان شمالی تصریح کرد: این پزشکان با چشم‌پوشی از درآمدهای کلان در شهرهای بزرگ٬ آسایش و آرامش خود را رها کرده و در محروم‌ترین مناطق مرزی این استان در حال خدمت‌رسانی هستند. این حرکت و حضور٬ اقدامی بسیار مبارک و آموزنده است و همه ما باید این روحیه جهادی را فرا بگیریم.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز صنعت دفاعی افزود: امروزه جنگ‌ها به یک میدان و یک نقطه معطوف نمی‌شود و اگر جنگی رخ دهد همه نقاط کشور درگیر می‌شوند و فقط میدان و خط مقدم در خطر نیست. دشمن نیز از هر ابزاری برای نابودکردن مردم استفاده می‌کند. در این دنیا که استکبار جهانی در هر گوشه‌ای جنگی را به‌راه انداخته توجه به تکنولوژی و دستاوردهای دفاعی بسیار مهم است.

نوری با اشاره به راه‌اندازی بیش از ۲۰ پایگاه نظامی توسط امریکایی‌ها در اطراف ایران خاطرنشان کرد: امریکا در پایگاه‌های نظامی خود٬ مترصد حمله و تعرض است و در این شرایط سامانه‌های موشکی اهمیت بسیاری دارد و عامل بازدارنده‌ در برابر دشمنان ایران است. موشک‌های ایران در دل دشمن وحشت ایجاد کرده‌اند و باید از همه مجموعه‌های دفاعی و نظامی کشور و سپاه حمایت کرد.

وی تصریح کرد: دولت‌مردان نیز به صنعت دفاعی اهمیت بیشتری بدهند. قرآن هم رفتار و عمل مسلمانان را برای مبارزه با دشمنان تایید و تاکید می‌کند. همه مردم نیز پشتیبان نیروهای مسلح هستند و از آن ها سپاس‌گزارند.

نوری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بجنورد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: در این هفته باید آموزه‌های شهیدان رجایی و باهنر٬ الگوی دولت‌مردان ما باشد. مسیر این دو شهید٬ مسیر ساده زیستی و دوری از اشرافیت بود؛ مسیر توجه به مردم و وقف کردن عمر برای خدمت به مردم است. دولت و کابینه جدید نیز در خدمت به مردم٬ ساده‌زیستی و استکبار زیستی مثل این شهیدان بزرگوار باشند.

خطیب موقت جمعه بجنورد٬ یاد و خاطره شهید محسن حججی را گرامی داشت و افزود: این شهید والامقام خطی تازه را در ادبیات ایثارگری انقلاب اسلامی گشود و نشان‌دهنده تاثیر انقلاب اسلامی در رویش جوانان حزب‌اللهی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 17 =