مساجد خاک ریز مقدم برای تقابل با استکبار و جبهه فرهنگی است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه پارسیان با اشاره به ۳۰مرداد و روز جهانی مساجد، و خیانت صهیونیست ها در آتش زدن مسجد الاقصی گفت: با توجه به نقش مهم مساجد در صدر اسلام، مساجد ما باید خاک ریز مقدم برای تقابل با استکبار و جبهه فرهنگی باشد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت الاسلام میرزایی امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته(۲۷ مرداد ماه) نماز جمعه شهرستان، با اشاره به ۲۹ ذی القعده شهادت امام جواد(ع) و مظلومیت ایشان، گفت: از دلایل بارز انحراف انسانها در طول تاریخ عدم نصیحت پذیری و عدم الگو گیری مناسب است که با توجه به فضائل اخلاقی امام جواد(ع)، می توان ائمه را الگویی کامل در تقوا و پارسایی و فضائل اخلاقی دانست که می توانند مسیری درست را در زندگی انسانها میسر کنند.

میرزایی مناسبت دحوالارض را مهم ارزیابی و تأکید کرد: با مراجعه به دعای دحو الارض جنبه سیاسی آن، که استقرار حکومت مهدوی(عج) است، نمایان می گردد.

وی با اشاره به مراسم تنفیذ ریاست جمهوری و شروع هفته دولت، اظهار کرد: در شرایط کنونی آن چه به مصلحت کشور و انقلاب است تعامل ملی، همراه با نقد منصفانه، بالا بردن آستانه تحمل یکدیگر، تأکید بر تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، قرار گرفتن دولت مردان بر ریل برنامه ها و تلاش برای تأمین نیازهای مردم و عمل به وعده های داده شده است.

امام جمعه شهرستان با اشاره به اینکه شهادت مظلومانه شهید حججی، حجتی بر درستی وعده حق شده است، تصریح کرد: دشمن هزینه های زیادی کرد تا جوان ایرانی را از خود بیگانه کند و او را به سمت معیارهای شیطانی خود بکشاند، اما شهید حججی تمام محاسبات دشمن را بر هم زد و با تصویر عزتمندانه او، زنگار را از دلها و قلبها از بین رفت.

خطیب نماز جمعه پارسیان ادامه داد: شهید حججی نمونه کامل آتش به اختیار است که کسی به او فرمان نداد و خود به وظیفه و تکلیفی که به آن رسیده بود، عمل کرد.

میرزایی با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ و توطئه آمریکا در بازگرداندن محمد رضا شاه خائن و تسلط ۲۵ ساله او بر مملکت عنوان کرد: آمریکایی ها بعد از نیم قرن اعتراف کردند که کودتای ۲۸ مرداد را آنها راه اندازی کردند.

وی افزود: از ۲۸  مردادسال ۱۳۳۲ هر مسئولی که به آمریکا اعتماد کرد ضربه آن را  خورد که نمونه آن هم چوبی بود که مصدق به خاطر اعتماد به آمریکا خورد و حکومتش نابود گردید و تفاوت ۲۸ مرداد امروز با گذشته را می توان حضور مردمی مؤمن و انقلابی دانست که بر سر آرمانها و ارزشهای اسلام و انقلاب ذره ای کوتاه نمی آیند و به آمریکا نیز اجازه هیچ غلطی نمی دهند.

امام جمعه پارسیان، همچنین با اشاره به ۳۰مرداد و روز جهانی مساجد، و خیانت صهیونیست ها در آتش زدن مسجد الاقصی گفت: با توجه به نقش مهم مساجد در صدر اسلام، مساجد ما باید خاک ریز مقدم برای تقابل با استکبار و جبهه فرهنگی باشد.

خطیب نماز جمعه پارسیان با یادآوری اول ذی الحجه، سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و روز ازدواج عنوان کرد: هر چه از ساده زیستی در ازدواج فاصله بگیریم به طور یقین با مشکلات و مفاسد اخلاقی در جامعه مواجه می شویم.

میرزایی با اشاره به حکم مقام معظم رهبری در معرفی رئیس و دبیر و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: تأکید معظم له بر استفاده از تجربیات و افراد با سابقه که برای کشور طرح و ایده و اندیشه دارند و نگاه مجمع نیز بر فراجناحی بودن، انقلابی بودن و اعتقاد به اصل اسلام و نظام اسلامی باشد.

وی با اشاره به برخی از مشکلات ورزشی در شهر از جمله تکمیل زمین های ورزشی تصریح کرد: مسئولین قبل از احداث زمین چمن جدید، ابتدا همین زمین ها را برای ورزش جوانان آماده کنند.

امام جمعه پارسیان حادثه تیراندازی  های شب گذشته کوشکنار و زخمی شدن ۵ نفر از شهروندان که باعث نگرانی مردم شده را نامطلوب دانست و به پیگیری این مسأله تا رفع نگرانی مردم تأکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 7 =