رمزگشایی از نحوه عملیات‌های انتحاری داعش در کشور‌های اروپایی؛ عناصر «لواء‌الخرشا» داعش را بیشتر بشناسید

پایگاه دبکافایل در گزارشی با اشاره به حمله‌های تروریستی اخیر در اسپانیا فاش کرد که عملیاتهای تروریستی داعش برخلاف تصور همگانی نه به صورت برانگیخته و شخصی بلکه با برنامه‌ریزی و آموزشهای دقیق صورت می‌گیرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، پایگاه تحلیلی-خبری دبکافایل در گزارشی با اشاره به حمله‌های پی‌درپی تروریستی گروه داعش در ایالت کاتولینا اسپانیا نوشت: تمام نشانه‌های موجود در حمله‌های گروه داعش در اسپانیا خط بطلانی است بر ایده بی‌نظمی عملیات‌های تروریسی گروه داعش.

داعش در اسپانیا

دبکا فایل به نقل از منابع امنیتی خود مدعی می‌شود که گروه داعش هم‌اکنون گردانی به نام «لواء الخرشا» یا «امنیت الخارجی» در سوریه تشکیل داده که هدف اصلی آن آموزش عناصر خارجی است که روادید کشور‌های اروپایی دارند؛ اعضای این گردان برای انجام حمله‌های تروریستی در شهر‌های اروپایی آموزش‌های سخت و طاقت‌فرسایی را می‌گذرانند.

نویسنده با اشاره به اینکه خشن‌بودن آموزش‌های این پایگاه به حدی است که افراد کمی می‌توانند تمام این مراحل را بگذرانند و به تروریستی تمام عیار تبدیل شودند می‌‎افزاید: تمام افرادی که در این گردان ثبت‌نام می‌‎کنند مرگ خود را در حمله‌های تروریستی پذیرفته و از نظر روانی به گونه‌ای مغزشویی می‌شوند که تا جای ممکن در مرحله نخست عملیات زنده بمانند تا آمار کشته و زخمی‌ها را به بالاترین حد برسانند.

داعش در اسپانیا

عناصر تروریستی آموزش‌دیده به کشور‌های اروپایی باز می‌گردند و به آن‌ها گفته می‌شود در مکان‌های مخفی خود در شهر‌های اروپایی منتظر اجرای طرح‌های عملیاتی باشند؛ برخی از این افراد نیز رابط بین مرکز فرماندهی اصلی و واحد‌های مخفی در سراسر کشور‌های اروپایی می‌شوند.

داعش در اسپانیا

دبکافایل به نقل از سازمان‌های امنیتی کشور‌های اروپایی می‌نویسد: تا کنون نزدیک به ۵۰ تروریست اهل انگلیس، فرانسه، آلمان، اسپانیا و بلژیک تمام مراحل آموزشی «لواء‌الخرشا» را گذرانده‌اند و کاملا آمادگی خلق یک کشتار جمعی بی رحمانه در کشورهایشان دارند. 

همچنین برآورد می‌شود که تا اوایل سال ۲۰۱۷ بیش از ۵ هزار تروریست اروپایی در عراق و سوریه حضور داشته‌اند که نزدیک به یک سوم یعنی ۱۶۰۰ نفر از آن‌ها به کشورهایشان برگشته‌اند. هیچ آماری دقیقی وجود ندارد که از این تعداد چند نفر آموزش‌های «لواء‌الخرشا» را طی کرده‌اند.

داعش در اسپانیا

این گزارش با اشاره به نحوه اجرای حمله‌های تروریستی در شهر‌های ایالت کاتولنیا اسپانیا تأکید می‌کند: دولت‌ها و سازمان‌های امنیتی کشور‌های اروپایی همچنان اصرار دارند تا اعلام کنند عملیات‌های تروریستی داعش از هیچ برنامه‌ریزی خاصی پیروی نمی‌کنند و کاملا خودانگیخته انجام می‌شوند. البته این نوع موضع‌گیری موجب می‌شود تا سازمان‌های امنیتی ناتوانی خود را از کشف واحد‌های مخفی عناصر تروریستی و جلوگیری از عملیات‌های آن‌ها را پنهان کنند.

داعش در اسپانیا

دبکافایل درپایان با تأکید براینکه تمام عملیات‌های تروریستی داعش از عراق و سوریه تا دیگر مناطق جهان براساس سلسله مراتبی و آموزش‌های خاص انجام می‌شود می‌افزاید: خود گروه داعش نیز مدعی است برخی از عملیات‌های تروریستی را عناصر محلی بدون هیچ گونه دستوری از بالا و به صورت خود انگیخته انجام می‌دهند، اما حمله‌های تروریستی اخیر در اسپانیا نشاندهنده برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی دقیق گروه داعش برای اجرای این عملیات‌های تروریستی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 14 =