پیشروی گسترده ارتش سوریه و حزب‌الله در مناطق مرزی/۷۰ کیلومتر مربع از مناطق مرزی از اشغال داعش آزاد شد

نیروهای مقاومت حزب‌الله و ارتش سوریه پیشروی گسترده‌ای در ارتفاعات «قلمون» داشته و طی ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۷۰ کیلومتر مربع از مناطق مرزی سوریه و لبنان را از اشغال تروریست‌های داعش آزاد کردند.

پیشروی گسترده ارتش سوریه در مناطق مرزی/70 کیلومتر مربع از مناطق مرزی از اشغال داعش آزاد شدبه گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، نیروهای مقاومت حزب‌الله و ارتش سوریه پیشروی گسترده‌ای در ارتفاعات «قلمون» داشته و طی ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۷۰ کیلومتر مربع از مناطق مرزی سوریه و لبنان را از اشغال تروریست‌های داعش آزاد کردند.

اوایل هفته جاری نیروهای مقاومت و ارتش سوریه از سمت مرزهای سوریه عملیات خود در قلمون را آغاز کرده و موفق شدند بخش زیادی از ارتفاعات «جراجیر» را از اشغال داعش آزاد کنند.

روز شنبه و در ادامه این عملیات، حزب‌الله لبنان و نیروهای سوری چندین منطقه دیگر را در ارتفاعات جراجیر به کنترل خود در آوردند و با آزادسازی یکی از گذرگاه‌های مرزی منطقه تروریست‌های داعش را به محاصره خود در آوردند.

همزمان با این عملیات، نیروهای ارتش لبنان نیز که روز گذشته عملیات «فجرالجرود» را علیه تروریست‌های داعش آغاز کرده بودند موفق شدند مناطقی را در ارتفاعات عرسال از اشغال تروریست‌های داعش آزاد کنند.

بر اساس یک بیانیه نظامی کل عملیات قلمون منجر به آزادسازی ۷۸ کیلومتر مربع از اراضی تحت اشغال داعش و هلاکت ۲۰ تروریست شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 3 =