وکیلی: هنوز در ابتدای راه هستیم

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان گفت: از پیروزی برابر ایتالیا خوشحالیم، اما هنوز در ابتدای راه هستیم و باید هفت دیدار دیگر برگزار کنیم.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، محمد وکیلی پس از پیروزی شاگردانش برابر ایتالیا گفت: در دوره قبل این رقابت ها در کشور آرژانتین با ایتالیا بازی کردیم و سه بر دو بردیم که مانند نتیجه دیدار امروز بود.

وی تصریح کرد: تیم ایتالیا در سال ۲۰۱۵ هم از همین کادر فنی بهره می برد و به همین دلیل شناخت کافی از این کادر داشتیم و می دانستیم که دست به تغییرات زیادی می زنند و باید این تغییرات را خنثی کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ادامه داد: خوشبختانه گروه آنالیز تیم ملی والیبال نوجوانان عملکرد تک تک بازیکنان ایتالیا را برای ملی پوشان روشن کرده بودند و در شرایطی که گاهی عقب می افتادیم و گاهی به تعادل می رسیدیم، توانستیم بازیکنان را به شرایطی در ست پنجم برسانیم که آماده پیروزی شوند.

وی با بیان اینکه در این رده سنی شرایط روحی و روانی خیلی مهم است، گفت: این شرایط با رده های سنی بالاتر متفاوت است. خوشحالم که ایتالیا را شکست دادیم اما اول راه هستیم و از هشت مسابقه هنوز یک بازی را بردیم.

وکیلی ادامه داد: به بازیکنان هم تاکید کردیم که خوشحالشان در حد متعارف باشد و تیم ایران تیمی نیست که برای بردن ایتالیا خیلی شادی کند و باید شرایط روحی و روانی بازیکنان روز به روز بهتر شود.

وی گفت: تیم ملی والیبال نوجوانان ایتالیا قویترین حریف گروه ایران بود، هر چند مکزیک، چین و جمهوری چک هم تیم های خوبی هستند.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان با یادآوری اینکه در رقابت های سطح نوجوانان غافلگیری زیادی است، گفت: باید مواظب باشیم در مسابقات آینده غافلگیر نشویم. در مجموع اگر سه بازی دیگر را ببریم، حریف پلی آف را خودمان انتخاب می کنیم و می توانیم با تیم ضعیف تری بازی کنیم.

وکیلی تاکید کرد: البته در رقابت های جهانی حریف ضعیف وجود ندارد و همه در زمره بهترین های جهان هستند، اما مرحله پلی آف رقابت های سختی است و اگر نتیجه یک بازی را واگذار کنیم، تمام برنامه ریزی ها و اهداف نقش بر آب می شود. به همین دلیل امیدوارم تیم ایران بعد این پیروزی به روند خوب خودش ادامه دهد.

وی در پایان گفت: به چند دلیل از برد برابر ایتالیا خوشحال هستیم که یکی از این دلایل این است که بازیکنان نتیجه زحمات چندین ماهه تمرینات خودشان را حداقل در دیدار با ایتالیا به دست آوردند. دوم اینکه فدراسیون والیبال زحمات زیادی برای این تیم کشیده است و از این برد خوشحالیم که جبران زحمات فدراسیون شده است و از همه مهمتر اینکه دل مردم ایران را شاد کردیم. مردم خوشحال باشند، بیشترین لذت زندگی برای بازیکنان و کادر فنی است.

وکیلی یادآور شد که بازی اول سخت است و همه تیم ها دچار مشکلاتی می شوند و تیم ایران از این قائده مستثنی نبست و گفت: باید نقاط ضعف خود را برای دیدارهای آینده برطرف کنیم.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در نخستین دیدار خود در رقابت های قهرمانی جهان ایتالیا را سه بر دو شکست داد و روز یکشنبه در دومین مسابقه به مصاف مکزیک می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + دوازده =