با فروپاشی داعش سیلی از اعضای این گروه به اروپا سرازیر می‌شود

داعش نزدیک به ۸ هزار تروریست از اتباع کشورهای اروپایی دارد که با تداوم شکست گروه این تروریستی در عراق و سوریه، از این کشورها فراری شده و قصد بازگشت به کشورهای خود را دارند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، داعش در هفته‌های گذشته متحمل شکست‌هایی سنگین در مناطق تحت اشغال خود شده است.

این گروه تروریستی در منطقه مرزی بین سوریه و لبنان، با دریافت ضربات سنگین از مقاومت لبنان مجبور به خروج از این منطقه شد.

نیروهای عراقی در یک ماه اخیر موفق شدند تروریست‌های داعش را از شهر موصل و بعد از آن شهرستان تلعفر خارج کنند. ارتش سوریه نیز هفته گذشته به محاصره ۳ ساله شهر دیرالزور پایان داد.

داعش در شهر رقه همچنان در محاصره نیروهای کُرد قرار گرفته و گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که این گروه تروریستی از فرماندهی مرکزی فاصله گرفته و مسئولیت‌ها بین سرکرده‌های محلی توزیع شده است که این مسئله در توافق داعش با حزب‌الله لبنان به وضوح مشهود بود؛ چرا که عناصر داعش مستقر در بلندی‌های جرود و القاع، به دور از فرماندهی مرکزی تن به پذیرش خروج از این مناطق دادند.

وبگاه خبری «النشره» در یادداشتی با اشاره به گزارش طبس نیوز به نقل از شورای امنیت در این ارتباط نوشت، داعش کار ارسال اموال به مناطقی را که در آن، گروه‌های وابسته به خود وجود ندارد، آغاز کرده است تا از این طریق، خود را برای فروپاشی خلافت خود خوانده‌اش در عراق و سوریه آماده کرده و بتواند به انجام عملیات‌های خود در خارج از مرز‌های این دو کشور ادامه دهد.

به باور منابع سیاسی و نظامی، به رغم اینکه داعش در نبردهای خود در عراق و سوریه در حال شکست خوردن است، ولی این گروه تروریستی در حال تبدیل شدن از گروه‌های مسلحی که در مناطق مشخصی اعمال قدرت کرده، به هسته‌های تروریستی‌ای است که در مناطق و شهرهای خارج از تحت سیطره خود فعالیت می‌کنند.

گزارش‌های به دست آمده نشان می‌دهد که عناصر خارجی داعش در حال فرار از عراق و سوریه به کشورهای خود هستند. از ۳۰ هزار تروریست عضو داعش، نزدیک به ۹ هزار نفر از آن‌ها از شرق آسیا، ۸ هزار تن از اوروپا، ۶ هزار تروریست از تونس و ۳ هزار تروریست دیگر از عربستان سعودی هستند.

سازمان ملل به تازگی گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد این تروریست‌ها به ۳ گروه تقسیم می‌شوند.

گروه نخست آن دسته از تروریست‌هایی هستند که به سبب از بین رفتن رؤیاها و توهماتشان، ناامید شده‌اند. گروه دوم تروریست‌هایی هستند که همچنان افراطی‌ترین عقاید و تفکرات را داشته و همچنان به داعش وفادار هستند. دسته سوم نیز عناصری هستند که از داعش دست کشیده‌اند ولی همچنان افراطی هستند و چه بسا تمایل دارند که به گروه تروریستی دیگر بپیوندند.

بر اساس گزارش النشره، منابع امنیتی لبنان معتقدند دولت این کشور باید با همکاری با عربستان و سایر کشورهای عربی مانع از این شوند که احدی از این ۳ هزار تروریست سعودی بتواند به بهانه گردشگری وارد لبنان شده و از وضع موجود سوء استفاده کند. افزون براین، ده‌ها لبنانی عضو داعش در اردوگاه «عین الحلوه» حضور دارند.

این وبگاه لبنانی به قوانین سختی اشاره می‌کند که برای تعامل با تروریست‌هایی که از عراق و سوریه به اروپا برمی‌گردند  وضع شده و در ادامه می‌نویسد، این قوانین باید در کنار اقدامات امنیتی سختی در مرزها همراه باشد؛ چرا که برخی از این تروریست‌ها بسیار خطرناک بوده و با استفاده از گذرنامه‌هایی که با دقت بسیار جعل شده‌اند، از مرزهای اروپا عبور خواهند کرد.

در پایان این گزارش تأکید شده است که فروپاشی داعش در منطقه خاورمیانه و پایان رؤیاهای این گروه تروریستی در تشکیل امارت‌ها در منطقه، به معنای پایان تهدید داعش نبوده بلکه آنچه به وضوح نمایان بوده، این است که عناصر داعش به دنبال انجام عملیات تروریستی در همه مناطق جهان به ویژه در کشورهای غربی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =