وزیر امورخارجه جیبوتی: بررسی بحران سوریه در کشورهای غربی بیانگر ضعف بزرگ کشورهای عربی است

تهران – ایرنا – «محمد علی یوسف» وزیر امورخارجه جیبوتی سه شنبه شب گفت: این که راه حل بحران سوریه در پایتخت کشورهای غربی بررسی می شود، بیانگر ضعف و سستی کشورهای عربی است و ما باید هر چه زودتر برای حل موضوع راه حلی ارائه دهیم.

به گزارش طبس نیوز به نقل از تارنمای روزنامه «الیوم السابع»، علی یوسف که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب تصریح کرد: برکسی پوشیده نیست که کشورهای عربی در حالتی از رخوت به سر می برند و ما مسئول مشکلاتی هستیم که دامان کشورهایمان را گرفته است. ضروری است تا برای این موضوعات، چاره ای بیابیم.
یوسف با اشاره به این که شکاف امنیتی و سیاسی در کشورهای عربی، دخالت های خارجی و به تبع آن، ضعف این کشورها را فراهم کرده است، تاکید کرد: دست های خارجی فرصت گسترده ای یافته اند تا امنیت کشورهای عربی را به بهم بریزند.
وزیر امورخارجه جیبوتی با بیان این که اگر به دنبال آن هستیم که مانع ازدخالت های خارجی در کشورهایمان شویم، می بایست یکپارچگی و سیاست گروهی خود را حفظ کرده و توان خود را نیز تقویت کنیم، افزود: حمایت از نهادهای عربی بهترین راه برای کوتاه کردن دست های خارجی در کشورهای عربی است.
یکصد و چهل و هشتمین جلسه اتحادیه عرب در سطح وزریران امور خارجه عرب به ریاست جیبوتی در مقر این سازمان در قاهره روز سه شنبه گشایش یافت.
شبس**۹۳۶۳*۱۴۸۸* مترجم: محمد تدو* انتشار دهنده: بهمن بامداد**

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − نه =