عدم عکس العمل ما نسبت به ترامپ موجب تند شدن اقدامات او خواهد شد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت :سخنرانی ترامپ با عرف دیپلماتیک و عرف سخنرانی های همه روسای جهان متفاوت بود .

عدم عکس العمل ما نسبت به ترامپ موجب تند شدن اقدامات او خواهد شدبه گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ۲۹ شهریور ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی سیاست های جدید آمریکا ضد ایران پرداخت.

 محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل گفت :سخنرانی ترامپ با عرف دیپلماتیک و عرف سخنرانیهای همه روسای جهان متفاوت بود لذا از یک جهت جنبه توهین و بی ادبی داشت و از جهت دیگر جاهلانه ، ناآگاهانه، غیرمسئولانه و یاغی گرایانه نسبت به ملت ما و سایر ملت‌های دیگر رفتار داشت و نسبت به جایگاهی که در آن قرار داشت جاهلانه عمل کرد .

 رضایی خاطرنشان کرد: سازمان ملل منشور و اصولی دارد که حاکی از صلح طلبی و پایان دادن به جنگ ها است ، ترامپ با زبان تهدید و زور صحبت کرد و به صراحت در امور عموم کشورها مداخله کرد.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در جایی که منشور و اصولش برقراری صلح است با تهدید و توهین همانند حیوان وحشی که از قفس آزاد شده صحبت کرد گفت: سازمان ملل درست شد تا کشورها اختلافاتشان را از طریق دیپلماسی حل کنند اما شاهد هستیم که تناقضات زیادی در صحبت های ترامپ وجود داشت ، ایشان وانمود می‌کرد که به نفع مردم ایران می‌خواهد صحبت کنند اما یک سال نشده یکسری تحریم‌ها علیه شهروندان و ملت ما برقرار کرد.

وی با اشاره به اینکه ترامپ از عدم دموکراسی در ایران صحبت می‌کرد گفت: ترامپ قوانین نژادپرستی را وضع کرد، به طوری که محدودیت نژادی به وجود آورد و از عربستان و اسرائیل در سرکوب مردم فلسطین و یمن استفاده کرد.

 رضایی با اشاره به اینکه عکس العمل ها نسبت به صحبت های ترامپ در شبکه های مختلف بسیار وسیع بود اظهار داشت : نکته جالب سخنرانی ترامپ این است که ایشان صحبت از این می کرد که دولت آمریکا با داعش مبارزه می کنند این در حالی است که خود ترامپ در زمان تبلیغات ریاست جمهوری به کلینتون گفته بود که دولت آمریکا داعش را به وجود آورده است لذا دفاع آمریکا در مقابله با تروریسم و متهم کردن کشوری مانند ایران به هیچ وجه در چهره ترامپ واقعیت ندارد.

خبر در حال تکمیل…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 6 =