رژیم صهیونیستی به توقف شهرک سازی پایبند نیست

هماهنگ کننده سازمان ملل در امور فرایند صلح در خاورمیانه اعلام کرد رژیم صهیونیستی به توقف شهرک سازیها در مناطق فلسطینی پایبند نبوده است.

رژیم صهیونیستی به توقف شهرک سازی پایبند نیست

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری دولتی کویت از نیویورک، یک مسئول سازمان ملل اعلام کرد رژیم صهیونیستی به توقف شهرک سازیها در مناطق فلسطینی پایبند نبوده است.

هماهنگ کننده سازمان ملل در امور فرایند صلح در خاورمیانه گفت اسرائیل در سه ماه گذشته به اجرای قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر توقف کامل شهرک سازی ها در اراضی اشغالی فلسطینی پایبند نبوده است.

نیکولای ملادینوف که در جلسه روز دوشنبه شورای امنیت در خصوص تحولات و اوضاع خاورمیانه سخن می گفت خاطر نشان کرد اسرائیل کلیه فعالیت های شهر سازی در مناطق فلسطینی از جمله قدس شرقی را متوقف نکرده و به شکل کامل تعهدات قانونی خود در این زمینه را اجرا نکرده است زیرا شهرک سازیهای اسرائیل به میزان زیادی افزایش یافت و در سال جاری میلادی به شکل برنامه ریزی شده به ساخت و سازهای خود در اراضی فلسطینی ادامه داده است.

این مسئول سازمان ملل با اشاره به اقدام اسرائیل در بیرون کردن یک خانواده فلسطینی از محله الشیخ جراح در قدس که به مدت ۵۰ سال ساکن آن بوده اند، تصریح کرد اقدامات اسرائیل برای کوچاندن یکصد و هشتاد خانواده فلسطینی از خانه هایشان در قدس شرقی از جمله شصت خانواده فلسطینی ساکن محله الشیخ جراح ادامه دارد.

نیکولای ملادینوف افزود سازمان ملل فعالیت های شهرک سازی را براساس قوانین بین المللی غیرقانونی و مانعی برای برقراری صلح می داند. قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت تصریح دارد که جامعه جهانی غیر از توافقات طرفین در مذاکرات، تغییر در خطوط مرزی سال ۱۹۶۷ از جمله در خصوص قدس را به رسمیت نمی شناسد.

وی گفت با سوخت وارد شده از مصر ادامه فعالیت نیروگاه برق در فلسطین امکانپذیر شد با این حال این نیروگاه فقط می تواند چهار ساعت در روز برق تولید کند.

ملادینوف تاکید کرد ادامه شهرک سازیهای اسرائیل به ویژه در دوره ای که در گزارش سازمان ملل ذکر شده گسترش یافته و این امر تشکیل دو کشور را دشوار و فلسطینیها را از تلاش های بین المللی برای برقراری صلح در فلسطین نا امید می کند. شهرک های اسرائیلی غیرقانونی هستند و تخریب خانه ها و ساختمان های فلسطینی در کرانه غربی رود اردن و قدس شرقی و آواره و بی سرپناه شدن فلسطینیها چشم انداز صلح را با دشواری مواجه می کند.

هماهنگ کننده سازمان ملل در امور فرایند صلح در خاورمیانه در بخش دیگری از سخنانش گفت ادامه اقدامات تحریک آمیز اسراییل و خشونت ها ضد فلسطینیها نگرانی های متقابل میان طرفین را بیشتر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =