تاکید رئیس جمهور و رئیس مجلس بر ادامه مقاومت

رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی های جداگانه هر دو بر ادامه جنگ تا سرنگونی صدام تاکید کردند.

رخدادهای ۱۱ مهر ۶۳

چکیده:

رئیس جمهور و رئیس مجلس بر ادامه جنگ تا سقوط صدام تاکید کردند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی به روسای مجلس ۲۲ کشور عضو جنبش عدم تعهد پیام فرستاد.

 

۲۲ کارشناس، ارزیاب و مسئول در گمرگ به جرم رشوه خواری از خدمت منفصل شدند.

 

صدام حکم برکناری علوان وزیر مشاور در امور خارجی را صادر کرد.

 

تاکید رئیس جمهور و رئیس مجلس  بر ادامه جنگ

رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی های جداگانه هر دو بر ادامه جنگ تا سرنگونی صدام تاکید کردند.

رئیس جمهور دیروز در در دیدار با گروهی از رزمندگان اسلام در منطقه ۸ سپاه پاسداران و فرماندهان پایگاه ها و نواحی منطقه ۸ تحت امر قرارگاه ثارالله و گروهی از رزمندگان تحت امر قرارگاه خاتم النبیاء گفت: مساله تجاوز عراق به مرزهای ما که در حقیقت تجاوز به اسلام و انقلاب بود مساله ای است که اگر ما پاسخ قاطع خودمان را به آن ندهیم جمهوری اسلامی تضمینی برای ماندن ندارد و ما به جهان می گوییم که متجاوز به خودمان را  هرگز رها نمی کنیم و به همین خاطر اعلام کرده ایم که صلح در منطقه با بودن صدام امکان پذیر نخواهد بود و تحمل آن برای ما غیر ممکن است.

آیت الله خامنه ای تاکید کرد: ما امروز سلطه گری را قبول نمی کنیم و در مقابل هیچ کدام از قدرت های بزرگ جهان نیز احساس ضعف نمی کنیم به دلیل این که به خداوند و نیروی ذاتی خودمان معتقد هستیم و به همین دلیل است که در مقابل استکبار ایستاده ایم.

 آیت الله هاشمی رفسنجانی نماینده امام در شورای عالی دفاع نیز دیروز در پایان جلسه این شورا با اشاره به طرح هایی که از سوی برخی از کشورها برای پایان دادن به جنگ ارائه می شود گفت: این روزها هرکس که می خواهد خود را مطرح کند طرحی در مورد جنگ ایران و عراق ارائه می دهد ولی ما اصولا آنها را مایوس کردیم و گفتیم که ما هیچ طرحی را که متضمن سقوط صدام و حذف حزب بعث نباشد را نمی پذیریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما اخیرا هیچ تماسی در مورد جنگ با کسی نداشته ایم و حرف ما همان است که در ابتدای شروع جنگ گفتیم و حرف خود را نیز پس نمی گیریم و نمی توانیم هم این کار را بکنیم.(۱)

 

نامه هاشمی به روسای مجالس ۲۲ کشور

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با ارسال پیامی برای روسای مجالس ۲۲ کشور عضو جنبش عدم تعهد از آنان خواست کلیه امکانات خود را برای طرد رژیم صهیونیستی از سازمان ملل به کار بگیرند تا یکی از اهداف عدم تعهد که مبارزه با هر نوع نژاد پرستی و تروریسم است مصداق عملی پیدا کند.

در بخشی از این پیام آمده است: حقیقتا جای بسی تاسف است که با وجود شناخت عمیقی که همگی کشورهای غیر متعهد از ماهیت جنایتکارانه این رژیم نژادپرست دارند؛ این رژیم همچنان اجازه داشته باشد که با ادامه عضویت در سازمان ملل و علی رغم بی اعتنایی به کلیه مصوبات این سازمان در کنار نمایندگان کشورهای صلح دوست جهان بنشیند و وقیحانه از این سازمان در جهت اهداف شوم خود بهره برداری نماید.(۲)

 

انفصال از خدمت ۲۲ نفر در گمرک

خبرگزاری جمهوری اسلامی در تماس با نخست وزیری کسب اطلاع کرد ۲۲ نفر از کارکنان گمرگ ایران به جرم رشوه خواری به مدت یک سال از خدمت منفصل شدند. این تعداد مسئولیت های کارشناس امور گمرگی، ارزیاب، مامور انتظامی، رئیس منطقه گمرکی، متصدی امور حقوقی و دفتری، مسئول صدور پروانه و متصدی دفتر کوتاژ می باشند.

احکام انفصال از خدمت ۲۲ نفر از کارکنان رشوه خوار گمرگ ایران بر اساس رای هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری صادر شده است. پرونده این افراد نیز برای پیگیری و مجازات به مراجع قضایی ارسال شده است.(۳)

 

برکناری وزیر مشاور در امور خارجی عراق

خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داد صدام ظاهرا به دلیل بی لیاقتی حامد علوان وزیر مشاور در امور خارجی را از سمت خود برکنار کرده است و وی هم اکنون در انتظار سرنوشت نهایی خود به سر می برد و ممکن است هر لحظه اعدام شود رادیو دولتی عراق نیز گفته است وی به دلیل بی نظمی و قصور در انجام وظایف توسط صدام برکنار شده است.

گفتنی است حامد علوان چندی پیش برای کسب حمایت کشورهای جهان از رژیم صدام در جنگ تحمیلی سفرهای متعددی به نقاط مختلف جهان انجام داد. ناظران برکناری علوان را سرآغاز تصفیه های خونین دیگری در رژیم بعث می دانند.(۴)

منابع:

۱. اطلاعات، ۱۱ مهر ۶۳، ص ۳
۲. اطلاعات، ۱۱ مهر ۶۳، ص ۳
۳. کیهان، ۱۱ مهر ۶۳، ص ۲
۴. جمهوری اسلامی، ۱۱ مهر ۶۳، ص ۳

انتهای متن/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =