زمینه جذب گردشگر پایدار برای استان یزد فراهم شود

رئیس

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، استرکیش لاروش پس از بازدید از بافت تاریخی یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگاران یزد، این شهر را یکی از ارزش‌های بسیار بالای تاریخی در جهان دانست و اظهار داشت: شهر یزد دارای ویژگی های بسیار خاص و منحصر به‌فرد است که سبب شده این شهر در جهان به عنوان یک شهر کم‌نظیر مطرح شود.

وی به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد اشاره کرد و ادامه داد: معرفی آثار تاریخی به جهانیان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و الان با ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در یونسکو، زمینه این معرفی و تبلیغات در این زمینه به بهترین نحو فراهم شده است.

رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران تصریح کرد: الان به خودی خود این شهر در حال تبلیغ است چرا که وقتی یک شهر به ثبت جهانی یونسکو می‌رسد، همه افراد متخصص و دانشمند مرتبط با آن اقدام به معرفی آن می‌کنند.

لاروش به افزایش قابل توجه تعداد گردشگران خارجی یزد اشاره کرد و افزود: با این وجود لازم است که زیرساختهای لازم در زمینه افزایش تعداد گردشگران نسبت به رقم فعلی ایجاد شود.

وی وجود گردگشری پایدار را یکی از لازمه ها و نیازهای شهر جهانی یزد دانست و خاطرنشان کرد: باید اقدامات لازم در زمینه جذب گردشگر پایدار را انجام داد تا شاهد پیشرفت هرچه بیشتر یزد در این زمینه باشیم.

رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران جهانی‌شدن یک شهر را زمینه‌ای برای احترام بیشتر جهانیان به آن شهر دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت و حفاظت از آثار تاریخی یزد به ویژه محدوده‌ای که به ثبت جهانی رسیده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

لاروش ادامه داد: در ارتباط با حفاظت از بافت تاریخی یزد باید به بحث افزایش اطلاعات عمومی به‌ویژه در بین مردم توجه ویژه ای داشت و از ابزارهای لازم در این زمینه استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 7 =