اخبار ۸ تا ۸ یکشنبه، شانزدهم مهر در آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- برگزاری ۲۰ هزار یادواره شهید در یک سال گذشته در کشور، تردد ۱۴۰ هزار دستگاه کامیون از مرز بازرگان، راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در ارومیه، کسب مقام نخست مرحله اول تور آذربایجان توسط رکابزن هلندی، ثبت جهانی آرامگاه شمس در خوی و ارتقای احساس امنیت در آذربایجان غربی از اهم اخبار این استان طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

** برگزاری ۲۰ هزار یادواره شهید در یک سال گذشته در کشور
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: ۲۰ هزار یادواره شهدا در یک سال گذشته در کشور برگزار شد که این یادواره ها را می توان تاثیرگذارترین حرکت فرهنگی در کشور نام برد.

** تردد ۱۴۰ هزار دستگاه کامیون از مرز بازرگان
مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به اینکه این مرز یکی از پایانه های مهم مرزی و زمینی کشور است، گفت: در نیمه نخست امسال ۱۴۰ هزار دستگاه کامیون از این مرز تردد کرده است.

** بازارچه دائمی صنایع دستی در ارومیه راه اندازی شد
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: بازارچه دائمی صنایع دستی با اعتبار ۶۰ میلیون ریال در محل محوطه تاریخی ستاد لشکر در میدان انقلاب ارومیه راه اندازی شده است.

** رکابزن هلندی مقام نخست مرحله اول تور آذربایجان را کسب کرد
مرحله نخست سی و دومین تور بین المللی ایران – آذربایجان در مسیر ۱۴۱ کیلومتری تبریز – ارومیه برگزار شد که در پایان 'یرون کرس'/Jeroen Kers/ از تیم 'بیبی دامپ'/baby dump/ هلند به مقام نخست دست یافت و رکابزنان استرالیایی و قزاقستانی دوم و سوم شدند.

** نماینده مجلس: ثبت جهانی آرامگاه شمس در خوی در حال طی مراحل قانونی است
نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی گفت: ثبت جهانی اثر تاریخی آرامگاه شمس در این شهرستان در حال طی مراحل قانونی قرار دارد و رایزنی های لازم در این خصوص با یونسکو صورت گرفته است.

** نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: جوانان مطالبه های خود را با مسئولان در میان بگذارند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: جوانان مطالبه ها و خواسته های خود را با مسئولان در میان بگذارند و آنها را با اصرار و جدیت پیگیری کنند.

** معاون استاندار: ارتقای احساس امنیت در آذربایجان غربی مشهود است
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: ارتقای احساس امنیت با تلاش همه نهادهای مسئول در این استان در سال های اخیر مشهود است.
۸۱۳۵/ ۲۰۹۳
**خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 11 =