رشد روزافزون گراپلینگ در سایه حمایت های فدراسیون

تهران – ایرنا – رئیس اسبق انجمن گراپلینگ ایران با اشاره به فعالیت ۲۲ تیم ملی در فدراسیون کشتی گفت: بعد از تحت پوشش قرار گرفتن کشتی های سنتی از جمله گراپلینگ در فدراسیون کشتی، این رشته ها رشد و توسعه فزاینده ای داشتند.

«حسین خان هنرمند» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فدراسیون کشتی، علیرغم همه محدودیت های مالی و نداشتن بودجه مجزا برای کشتی های سنتی و برخی رشته های زیر نظر اتحادیه جهانی از جمله گراپلینگ حمایت های همه جانبه ای را از این رشته انجام داده است.
وی اظهار داشت: با قرارگیری رشته گراپلینگ زیر نظر فدراسیون آرامش، همدلی و صمیمیت میان ورزشکاران و مربیان این رشته بوجود آمده است و این موضوع به طور قطع به دلیل مدیریت مناسب در کشتی کشور است.
هنرمند تصریح کرد: امیدوارم با تداوم حضور خادم در کشتی کشور، زمینه حمایت از رشته های کشتی سنتی که مورد تاکید اتحادیه جهانی کشتی است، فراهم و ورزشکاران این رشته نیز بتوانند با تمام وجود در مسابقات جهانی از جمله رقابت های باکو در بخش زنان و مردان مبارزه نمایند و نتایج خوبی را کسب کنند.
وی خاطر نشان کرد: حجم فعالیت های فدراسیون کشتی بسیار بالاست به طوری که در حال حاضر حدود ۲۲ تیم ملی در دو بخش مردان و زنان فعالیت می کنند.
پس از تهدید حذف کشتی از بازی های المپیک توسط کمیته بین المللی المپیک به دلیل توسعه نیافتن این رشته در جهان، اتحادیه جهانی تصمیم گرفت، کشتی های سنتی کشورهای مختلف جهان از جمله کشتی پهلوانی، کوراش، گراپلینگ، کشتی با کمربند (آلیش) و سایر کشتی ها را تحت پوشش خود قرار داد که به طبع این رشته باید در داخل کشورها زیر نظر فدراسیون های ملی به فعالیت خود ادامه دهند.
گراپلینگ از جمله رشته هایی است که بعد از آنکه تحت پوشش فدراسیون کشتی قرار گرفت مسابقات قهرمانی کشور و استانی آن به صورت منظم برگزار و ملی پوشان نیز بعد از مسابقات انتخابی، مشخص می شوند. سال گذشته نمایندگان ایران در نخستین دوره جهانی این پیکارها زیر نظر اتحادیه جهانی در بلاروس حضور یافتند.
رقابت های گراپلینگ قهرمانی سال ۲۰۱۷ جهان در رده ی سنی بزرگسالان در رشته های GI و NoGi آقایان و بانوان روزهای ۲۸ و ۲۹ مهر در شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان برگزار می شود که ۱۶ نماینده ایران عازم این پیکارها خواهند شد.
گراپلینگ ترکیبی از رشته رزمی جودو و کشتی است که طبق آئین نامه مسابقات این رشته، فنون آن در خاک مطابق با استانداردهای اتحادیه جهانی کشتی است و بسیاری از کشتی گیران می توانند به راحتی در این رشته به فعالیت ادامه دهند.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**۱۰۶۷**۱۵۸۴
خبرنگار: رضا رمضانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =