مصرف آنتی بیوتیک در ایران از میانگین جهانی بیشتر است

معاون سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه مصرف میانگین آنتی بیوتیک ایران از میانگین جهانی بیشتر است، گفت: در حوزه دام و طیور نیز میانگین کشور بیشتر از مصرف جهانی است.

بهمن جاوید لامعی در حاشیه سومین سمپوزیوم ملی هشدار مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در موسسه رازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج با تاکید بر اینکه این همایش برای کاهش خودسرانه مصرف آنتی‌بیوتیک در کشور است  اظهار داشت: آنچه که سبب می‌شود که میزان استفاده از آنتی بیوتیک کاهش یابد نظارت و کنترل بر محصول نهایی بوده و توسعه آزمایشگاه‌های مرتبط با آنتی‌بیوتیک توسط سازمان دامپزشکی کشور در دستور کار است.

وی با بیان اینکه این کنترل نیاز به تامین اعتبارات و نیروی انسانی لازم دارد، افزود: وضعیت در عرضه و بسته‌بندی آنتی‌بیوتیک‌ها  تحت کنترل است و دو نوع تولید صنعتی و سنتی در دام و طیور  کشور وجود دارد.

لامعی با بیان اینکه مصرف میانگین آنتی بیوتیک ایران از میانگین جهانی بیشتر است، بیان کرد: در حوزه دام و طیور نیز میانگین کشور بیشتر از مصرف جهانی است و تمام مراکز صنعتی و سنتی تولید دام و طیور شناسنامه‌دار شده و زیر نظر اداره‌کل دامپزشکی استان‌ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =