مهاجرت سالانه دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در هند براثر بلایای طبیعی

دهلی نو-ایرنا- سازمان ملل روز جمعه در گزارشی به مناسبت روز جهانی مبارزه با بلایای طبیعی اعلام کرد سالانه دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در هند به دلیل بلایای طبیعی مجبور به مهاجرت می شوند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا،هند در رده نخست کشورهای جهان از نظر وقوع بلایای طبیعی مانند سیل ،توفان و زلزله در جهان است.
چین با مهاجرت یک میلیون و ۳۰۰ هزار مهاجر به دلیل بلایای طبیعی پس از هند در رتبه دوم جهان قرار گرفته است .
‘روبرت گلاسر’ معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد بیشتر مهاجرت های انسانی به دلیل وقوع سیل ناشی از گرمایش زمین و افزایش جمعیت در مناطق با خطر بالای بلایای طبیعی صورت می گیرد.
افزایش مهاجرت به دلیل بلایای طبیعی پس از وقوع سیل های بی سابقه در بنگلادش، نپال ،هند و توفان های شدید در اقیانوس آرام مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفته است .
بر اساس گزارش های منتشر شده ، جاری شدن سیل در سالجاری تنها در ایالت بیهار هند بیش از ۱۰ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داد و ۸۵۵ هزار نفر را مجبور به ترک خانه های خود کرد.
سیل و رانش زمین دستکم ۱۲ ایالت هند را در سال جاری تحت تاثیر خود قرار داد.
در دهه های اخیر،سیل در شهرهایی مانند حیدرآباد، احمدآباد، سرینگر، چنای، کلکته، جمشیدپور و گواهاتی هند افزایش یافته است.
براساس گزارش های منتشر شده ،سیل و توفان از ابتدای سالجاری میلادی در هند تاکنون جان بیش از ۹۰۰ نفر را گرفته است.
وزارت کشاورزی هند اعلام کرد گرمایش زمین و شرایط نامساعد جوی( سیل، توفان، خشکسالی) سالانه ۱۰ میلیارد دلار به هند خسارت وارد می کنند.
جاری شدن سیل و بارندگی در فصل باران های موسمی که از ژوئن تا سپتامبر در هند ادامه می یابد خسارت زیادی به مردم و زمین های کشاورزی در مناطق شمال و شمال شرقی هند وارد می کند.
آساق**۲۶۷*انتشار دهنده:احمدعلی خلیل نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + دو =