هلاکت یک مزدور رژیم صهیونیستی

به دنبال حمله موفقیت آمیز انقلابیون مسلمان لبنان به عوامل صهیونیستی در بقاع شرقی ۵ تن از مزدوران ارتش جنوب از جمله معاون آنتوان لحد به هلاکت رسیدند.

رخدادهای ۲۲ مهر ۶۳

چکیده:

آیت الله خامنه ای: ائمه جمعه پایه های عظیم انقلاب، زبان گویای رهبر و بازوی قوی بسیج مردمی هستند.

 

لایحه بودجه ۵ آذر ماه تقدیم مجلس می شود.

 

جمهوری اسلامی هر ماه آماده پذیرایی از بستگان درجه اول هزاران تن از اسرای عراقی است.

 

در حمله انقلابیون لبنانی معاون آنتوان لحد به هلاکت رسید.

 

دیدار خانواده شهید اشرفی اصفهانی با رئیس جمهور

در سومین سالگرد شهادت چهارمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی خانواده این شهید عالیقدر دیروز به حضور آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان رسیدند و با ایشان دیدار و گفت و گو کردند.

در این ملاقات آقای خامنه ای با اشاره به خصوصیات اخلاقی و علمی آیت الله اشرفی اصفهانی اظهار داشت: احترام این شهید عزیز از دو جنبه اهمیت دارد اول جنبه های عمومی که همه ائمه جمعه بزرگ و معروف داشته اند زیرا این بزرگواران پایه های عظمی انقلابند. این ها در مناطق مختلف زبان گویای رهبر و بازوی قوی بسیج عمومی به شمار می روند.

رئیس جمهور افزود: حضور فعال مرحوم اشرفی به عنوان امام جمعه باختران در جبهه های نبرد با آن سنین بالای ۸۰ سالگی و با لباس نظامی بزرگترین انگیزه برای بسیج مردم و برای روحیه بخشیدن به جنگاوران و رزمندگان سلحشور ما بود. ایشان در سنگر نماز جمعه و در حساس ترین لحظات این انقلاب مانند شهیدان عزیز دیگر محراب همچون مرحوم صدوقی دستغیب و مدنی همیشه مدافع خط امام و حضورشان ضربه سختی بر پیکر استکبار جهانی و خط سیاسی آنها بود.(۱)

 

جنگ اولویت اول بودجه سال آینده

دکتر محمد تقی بانکی وزیر مشاور و سرپرست سازمان برنامه و بودجه که جهت بازدید از مجتمع بزرگ دانشگاهی و پتروشیمی و طرح های عمرانی به شیراز سفر کرده است طی مصاحبه ای اعلام کرد: لایحه بودجه سال آینده ۵ آذر ماه سال جاری به مجلس شورای اسلامی تقدیم می شود.

وی افزود: در بودجه سال ۶۴ اولویت اول به جنگ داده شده است و سپس مساله کشاورزی و احیای اراضی در اولویت دوم قرار دارند که دولت کارها و طرح های جدیدی را در این رابطه می پذیرد و برای آنها اعتبار کافی تامین می کند و سومین اولویت نیز به تربیت نیروی انسانی داده شده که باید تلاش زیادی در ابعاد مختلف در جهت آموزش و تربیت نیروی انسانی به عمل آید.

وی اضافه کرد: در بودجه سال ۶۳ بودجه آموزش و پرورش بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان است که اگر در بودجه سال ۶۴ به ۴۵ میلیارد تومان هم برسانیم باز کم است و کفاف نمی کند لذا یکسری از مخارج مراکز آموزشی را مردم باید تامین کنند.(۲)

 

آمادگی ایران برای پذیرایی از خانواده های اسرای عراقی

در ادامه ایجاد امکانات رفاهی برای اسرای عراقی سرپرست کمیسیون اسرای عراقی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا هر ماه بستگان درجه اول یک هزار تن از اسرای عراقی را برای ملاقات با آنان بپذیرد. همچنین در صورت همکاری صلیب سرخ جهانی هر دو ماه یک بار تعدادی از اسرای معلول عراقی به طور یک جانبه آزاد خواهند شد.

آقای نظران در کنفرانس مطبوعاتی دیروز خود در تشریح طرح جدید جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد امکانات رفاهی بیشتر برای اسرای عراقی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده خانواده های اسرای مقیم عراق و کشورهای خارج می توانند با مراجعه به سفارت خانه های جمهوری اسلامی ایران و اعلام اسامی اسرای خود اجازه مخصوص برای ورود به ایران را دریافت کنند. صلیب سرخ جهانی نیز موظف است با فشار بر رژیم عراق این امکان را برای خانواده های اسرای عراقی برای ملاقات با آنها در ایران فراهم کند.(۳)

 

هلاکت معاون آنتوان لحد

بر اساس گزارشات رسیده از جنوب لبنان به دنبال حمله موفقیت آمیز انقلابیون مسلمان لبنان به عوامل صهیونیستی در بقاع شرقی ۵ تن از مزدوران ارتش جنوب از جمله معاون آنتوان لحد به هلاکت رسیدند. نیروهای صهیونیست از روز جمعه این روستا را در محاصره خود قرار داده اند.

بر اساس این گزارش نیروهای ارتش صهیونیستی و شبه نظامیان وابسته به آنان تا کنون دهها تن از ساکنین منطقه را دستگیر و مورد بازجویی قرار داده اند. بنا بر اعتراف عوامل صهیونیست در حمله انقلابیون مسلمان عبدالوهاب الداهر معاون آنتوان لحد در این حمله به هلاکت رسیده است. انقلابیون مسلمان همچنین دیروز بمبی را در گذرگاه اصلی ورود به جنوب لبنان در منطقه جزین منفجر کردند. هنوز از جزئیات این انفجار خبری منتشر نشده است.(۴)

منابع:

۱. اطلاعات، ۲۲ مهر ۶۳، ص ۳
۲. کیهان،  22 مهر ۶۳، ص ۳
۳. اطلاعات، ۲۲ مهر ۶۳، ص ۲
۴. جمهوری اسلامی، ۲۲ مهر ۶۳، ص ۳

انتهای متن/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + چهار =