استاندار:حقابه کهگیلویه و بویراحمد به یک میلیارد مترمکعب افزایش می‌یابد

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حقابه این استان در بخش‌های مختلف با برنامه ریزی‌های انجام شده از ۳۵۰ میلیون مترمکعب فعلی به یک میلیارد مترمکعب افزایش خواهد یافت.

منظور از حقابه، سهم یک منطقه از آب رود، چشمه، قنات، آب‌های زیرزمینی و یا چاه در ساعات و به اندازه معلوم است.
به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، علی محمد احمدی رو سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان کهگیلویه در دهدشت اظهار داشت: حقابه این استان در زمینه آشامیدنی، کشاورزی و صنعت با توجه به محرومیت‌های آن ناچیز است که باید ارتقا یابد.
وی افزود: بحران آب در کشور جدی بوده و باید از روان آب‌ها برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد به نحو احسن استفاده کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید در سال‌های گذشته نسبت به افزایش سهم حقابه این استان تلاش و همت بیشتری توسط متولیان امر می‌شد.
این استان با دارا بودن بیش از ۱۰ درصد (۱۰ هزار و ۴۷۴ میلیون مترمکعب) آب‌های سطحی کشور هم اکنون با تنش و چالش آبی مواجه است.
بخش عمده‌ای از آب‌های سطحی یعنی حدود ۱۰ میلیارد مترمکعب آن بدون استفاده از استان خارج می‌شود.
احمدی عنوان کرد: طرح‌های آبرسانی در کهگیلویه و بویراحمد در اولویت خواهند بود.
وی یکی از معضلات اصلی کهگیلویه و بویراحمد را مسائل قومی و قبیله‌ای دانست و ابراز داشت: توسعه این استان در گرو تلاش جهادی مسئولان است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر مدیریت راهبردی مسئولان این استان در اجرای طرح‌ها، گفت: همکاری نهادهای دولتی استان برای برون رفت از مشکلات باید در اولویت قرار گیرد.
احمدی با اشاره به محرومیت تاریخی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: باید با تدبیر علمی و عملی نسبت به رفع محرومیت‌ها اولویت بندی شود.
وی محرومیت‌های عمیق کهگیلویه و بویراحمد را ناشی از بی تدبیری مسئولان در گذشته دانست و افزود: تزریق پول به تنهایی جوابگوی رفع مشکلات این استان نیست.
احمدی با اشاره به افزایش احساس مسئولیت بیشتر مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در مدیریت کاری، بیان کرد: مدیران استان باید شبانه روز دغدغه ارائه خدمت داشته باشند.
وی عنوان کرد: با توجه به محرومیت عمیق شهرستان کهگیلویه برای ارتقای شاخص‌های بودجه توجه ویژه‌ای به آن خواهد شد.
بازدید از طرح‌های پتروشیمی، آبرسانی به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده از سد کوثر و آبرسانی به حومه غربی دهدشت از دیگر برنامه‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان کهگیلویه است.
خبرنگار: حسین خدمتی**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
۷۵۳۱/۶۱۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 7 =