نگرش جامعه نقش مهمی در رشد استعدادهای نابینایان دارد

گروه اجتماعی: رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به اینکه معلولیت، محدودیت و ممنوعیت را برای دستان بینای این قشر به همراه ندارد، گفت: نگرش جامعه نسبت به گروه آسیب‌دیده بینایی نقش مهمی در شکل‌گیری انگیزه و رشد استعدادهای نابینایان دارد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، خلیل رنجبر، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان امروز، ۲۵ مهرماه در آیین گرامیداشت روز جهانی نابینایان، روز بزرگداشت نابینایان را به دانش آموزان نابینا، خانواده‌های آن‌ها و مربیان تبریک گفت.

وی افزود: معلولیت، محدودیت و ممنوعیت را برای دستان بینای این قشر به همراه ندارد. اگر فرد نابینا خود را باور داشته باشد و بداند که می‌تواند دست یابی به موفقیت‌ها برای وی میسر خواهد شد.

رنجبر بیان کرد: روز جهانی عصای سفید(ایمنی نابینایان) روزی در جهت اهمیت به روشندلان، توجه بیشتر به مشکلات آنها و ایجاد محیط‌های مناسب برای استفاده‌کنندگان از عصای سفید، نابینایان و کم بینایان است همانگونه که شعار امسال روز جهانی نابینان نیز با عنوان «مکان‌های عمومی باید ایمن شوند» تاکید براین مهم دارد.

وی با بیان اینکه نگرش جامعه نسبت به گروه آسیب‌دیده بینایی نقش مهمی در شکل‌گیری انگیزه و رشد استعدادهای نابینایان دارد، اعلام کرد: آنان حق استفاده از کلیه امکانات رفاهی معمول در جامعه را دارند و اگر محدودیتی در استفاده از برخی تسهیلات وجود داشته باشد باید فراگیر و دربرگیرنده همه افراد جامعه باشد؛.

وی یادآور شد: تاریخ انسان‌های بزرگ را سراغ دارد از جمله دکتر محمد خزائلی – طه حسین ،هلن کلر و… که با وجود محروم بودن از نعمت بینایی به مدارج عالی علمی و اخلاقی رسیده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 2 =