اصالت فرهنگی و تمدنی از پایه های استحکام ملت ها است

سنندج- نماینده ولی فقیه در کردستان یکی از پایه های استحکام هر ملتی را اعتقاد، اصالت فرهنگی وتمدنی آنها خواند و گفت: هویت ایرانی وانقلابی ازجمله ویژگی های ملت ما است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگارمهر، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی امروز سه شنبه در جریان دیدار مشاوروزیر تعاون در امور فرهنگی  و روابط حوزه های علمیه و روحانیون در سنندج با اشاره به اینکه ایران اسلامی دارای ظرفیت های زیادی است، گفت: به هر کدام از ظرفیت های موجود در ایران توجه شده موجب سرفرازی کشورمان در عرصه جهانی شده است.

وی عنوان کرد:  پیشرفت های علمی دنیا در علوم مختلف هم مدیون اندیشمندان جهان اسلام و هم دانشمندان و بزرگان ایرانی است.

وی یکی از پایه های استحکام هر ملتی را فکر، اعتقاد، باور، اصالت فرهنگی، تمدنی وهویتی آنها خواند و بیان کرد: هویت ایرانی وانقلابی ازجمله ویژگی های ملت ما است.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: اگر هویت ایرانی وانقلابی خود را حفظ کنیم هیچ دشمنی توانایی مقابله و تهاجم برعلیه ما را نخواهد داشت.

آیت الله شاهرودی یکی از ارکان دیگر حفظ کشورها را اقتصاد ومعیشت ذکر کرد وافزود: دشمنان کشورما به دنبال وابسته کردن ایران از طریق اقتصادش هستند لذا ما باید اقتصاد مملکتمان را مستقل کنیم واین مهم هم با کار، تلاش و تولید ثروت امکان پذیر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حرف های رییس جمهور آمریکا در ارتباط با ایران اشاره کرد و گفت: خود امریکایی ها هم معتقدند ترامپ دیوانه است و دارد آبرو و حیثیت آنها را در دنیا می برد.

وی اظهارداشت: ترامپ با سخنان اخیرش چهره واقعی امریکا را به همگان نشان داد، رییس جمهور کشوری که مدعی ابر قدرتی و کدخدایی جهان را دارند به کشور با تمدن و سابقه تاریخی چون ایران توهین می کند و این نشان از بی ادبی آنها است.

نماینده ولی فقیه دراستان کردستان با اشاره به اینکه مردم ما خوب تصمیم می گیرند و دوست و دشمن خود را می شناسند، گفت: دستور دین مبین اسلام است که مسلمان ها نباید زیر سلطه استکبار و دشمنان دین بروند.

آیت الله حسینی شاهرودی اظهارداشت: رهبران و سران القاعده، طالبان و داعش از سرسپردگان استکبار جهانی هستند و عده ای از جوانان مسلمان هم متاسفانه فریب سخنان آنها خوردند و به این گروه ها پیوستند.

وی عنوان کرد: تمامی کارشناسان براین باورهستند که امنیت ایران به این دلیل اقتدار سپاه درسوریه، عراق و لبنان بوده است.

وی بیان کرد: امریکا در کشورهای اسلامی مردم و نیروهای نظامی این کشورها را مورد حمله قرار می دهد و این درحالی است که ایران مدافع و حامی مظلومان جهان است.

نماینده ولی فقیه دراستان کردستان افزود: همه دنیا فهمیدند ایران حتی اگر به ضررش باشد در مقابل تعهد خود می ایستد و این نشان می دهد دیگر کشورها می توانند به ما اعتماد و در کشورما سرمایه گذاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 13 =