شکایت قرقیزستان به سازمان تجارت جهانی از قزاقستان/ نگرانی مفتی «مسکو» از افراط‌گرایی مهاجرین آسیای مرکزی

شکایت قرقیزستان به سازمان تجارت جهانی از قزاقستان، نگرانی مفتی «مسکو» از افراط‌گرایی مهاجرین آسیای مرکزی و تقویت همکاری‌ها محور مذاکرات رئیس‌جمهور چچن و «میرضیایف»، تنها بخشی از مهمترین اخبار آسیای مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته می‌باشد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، شکایت قرقیزستان به سازمان تجارت جهانی در پی مشکلات مرزی با قزاقستان، نگرانی مفتی «مسکو» از افراط‌گرایی مهاجرین آسیای مرکزی و تقویت همکاری‌ها محور مذاکرات رئیس‌جمهور چچن و «میرضیایف»، تنها بخشی از مهمترین اخبار آسیای مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته می‌باشد.

«آستانه»به انتخاب مردم قرقیزستان احترام می‌گذارد

وزیر امور خارجه قزاقستان در واکنش به صحبت‌های «سورنبای جین‌بیک‌اف» در مورد «نورسلطان نظربایف» گفت: «آستانه» انتخابات ریاست جمهوری ۱۵ اکتبر سال جاری را مثبت ارزیابی می‌کند و به انتخاب مردم قرقیزستان احترام می‌گذارد.

شکایت قرقیزستان به سازمان تجارت جهانی در پی مشکلات مرزی با قزاقستان

دولت قرقیزستان رسماً به سازمان تجارت جهانی در پی تشدید بازرسی‌ها در مرزهای قزاقی-قرقیزی که منجر به صف‌‌های طولانی شده مراجعه و شکایت کرد.

توافق قرقیزستان و ازبکستان برای فروش ۵۵۰ میلیون کیلووات ساعت برق

قرقیزستان از دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی تا مارس سال ۲۰۱۸ میلادی به ازبکستان ۵۵۰ میلیون کیلووات ساعت برق به ارزش ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار صادر می‌کند.

نگرانی مفتی «مسکو» از افراط‌گرایی مهاجرین آسیای مرکزی

مفتی شهر «مسکو» از افراط‌گرایی مهاجرین کاری آسیای مرکزی از جمله تاجیک‌هایی که در روسیه زندگی می‌کنند، اظهار نگرانی کرد.

بازداشت ۴ عضو داعش در استان «اخال» ترکمنستان

نیروهای امنیتی ترکمنستان در جنوب شرقی این کشور ۴ نفر را که مظنون به همکاری با گروه تروریستی داعش بودند در منطقه «کاکین» از استان «اخال» بازداشت کردند.

آمریکا حامی تروریست‌های «النصره» برای اقدامات آتی علیه «اسد» است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکا قصد دارد از تروریست‌های «جبهه النصره» برای اقدامات آتی و سرنگون کردن رئیس جمهور سوریه استفاده کند.

نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا در بخش رسانه‌ای به ازبکستان سفر می‌کند

نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا در بخش رسانه‌های همگانی از ۱۷ تا ۱۹ اکتبر برابر با ۲۵ و ۲۷ مهر به ازبکستان سفر و نوزدهمین همایش منطقه‌ای «روزنامه‌نگاری باز در آسیای مرکزی» را افتتاح می‌کند.

برخورد مغرضانه «ترامپ» با برجام به دلیل شکست مزدوران واشنگتن در سوریه است

معاون رئیس مرکز مطالعات افغانستان در تاجیکستان، برخورد ترامپ با برجام را سیاسی دانست و بر افزایش نگرانی متحدان واشنگتن در منطقه از شکست تروریست‌ها در سوریه تاکید کرد.

رؤسای جمهور روسیه، قزاقستان و ازبکستان پیروزی جین‌بیک‌اف را تبریک گفتند

رؤسای جمهور روسیه، قزاقستان و ازبکستان در نامه‌ای خطاب به «سورنبای جین‌بیک‌اف»پیروزی وی را در انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان تبریک گفتند.

تقویت همکاری‌ها محور مذاکرات رئیس‌جمهور چچن و «میرضیایف»

رؤسای جمهور ازبکستان و چچن در «تاشکند» با یکدیگر دیدار و بر افزایش همکاری‌های ۲ کشور تاکید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =