بشار الجعفری: پشتیبانی و حمایت برخی کشورها دلیل جنایت های رژیم صهیونیستی است

دمشق – ایرنا – نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: پشتیبانی و حمایت برخی کشورها از اسرائیل باعث شده است که این رژیم قلدری کند و جنایت های جنگی و ضد انسانی مرتکب شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، بشار الجعفری روز چهارشنبه در جلسه شورای امنیت برای برسی اوضاع خاورمیانه افزود: این حمایت ها از سوی برخی اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام می شود.
وی اضافه کرد: جلوگیری از اجرای ده ها قطعنامه درباره ضرورت پایان اشغالگری باعث شده است که رژیم صهیونیستی در منطقه و حتی صحن شورای امنیت، قلدری کند.
الجعفری گفت: اشغال مساحت بیشتری از سرزمین های فلسطینی و عربی و انجام جنایت های برنامه ریزی شده و نقض ساختارمند قوانین انسانی و حقوق بشر از دیگر نتایج حمایت برخی کشورها از رژیم صهیونیستی است.
وی اعلام کرد که از سخنان نماینده انگلیس درباره افتخار به بیانیه ‘بالفور’ تعجب می کنیم زیرا این پیمان به پیمان ‘بخشیدن از کیسه خلیفه’ مشهور است.
نماینده سوریه در سازمان ملل متحد افزود: سازمان ملل متحد به جای اینکه به اصلاح اشتباهات خود و شورای امنیت اقدام کند به شیوه خود در قبال فلسطین ادامه داده و مجمع عمومی در سال ۱۹۴۷ با تصویب قطعنامه ۱۸۱ با تقسیم فلسطین، رژیم صهیونیستی را ایجاد کرد.
شبس**۶۱۱۶*۱۶۱۳*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 1 =