یک سرمایه ستودنی

همه ارزش فیلم کوتاه این است که بچه‌ها امیدشان بعد از خدا به خودشان است. فیلمسازان فیلم کوتاه همیشه روی پای خودشان ایستاده‌اند و این ویژگی در همه شرایط برای ما سرمایه است. شیوه تولید و عرضه فیلم کوتاه وضعیتی خاص‌تر از فیلم بلند پیدا کرده که ستودنی است، اما به معنای این نیست که سینمای جوان یا سازمان‌های حامی نباید از ایشان حمایت کنند.

اگر تحول یا موفقیت می‌خواهیم باید تلاشمان این باشد که بچه‌ها از نظر اقتصادی به یک توان مالی برسند تا خودشان هم تولیدکننده باشند و هم عرضه‌کننده و مستقل عمل کنند. یکی دیگر از ارزش‌های فیلم کوتاه تنوع موضوعی است که این مهم می‌تواند رویکردها و نگاه‌های متفاوت‌تری را جلوی دوربین ببرد.

در بحث سوژه‌یابی باتوجه به امکانات روز، فیلمسازان بیشتر می‌توانند نسبت به گذشته از تخیل بهره بگیرند. در جهانی که کاربران به همه چیز دسترسی دارند و همه آثار در سراسر جهان قابل دسترسی است، فیلمسازان باید برای ارائه انگیزه و دغدغه‌هایشان تلاش مضاعفی داشته باشند.

در فیلم کوتاه بحث جایزه جزو فرعیات است و این جایزه‌ها علاوه بر این‌که نشانی از افتخارات و اعتبار جهانی دارد، مقدمه‌ای بر رونق اقتصادی و حضور در بازارهاست.

حضور موفقیت‌آمیز فیلمسازان در دنیا و دریافت اعتبارات مالی علاوه بر این‌که مزیت هنری محسوب می‌شود، مسیری برای ورود راحت‌تر به بازار جهانی است. ضمن این‌که آنها می‌توانند از این جوایز به عنوان سرمایه مالی برای فیلم‌های بعدی‌شان استفاده کنند و الگویی باشند برای دیگران که بتوانند از این طریق مدیوم‌های مختلف را تجربه کنند.

علیرضا رضاداد

مشاور ارشد سازمان سینمایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هجده =