هشدار ترکیه به آمریکا درباره تحویل شهر الرقه در شرق سوریه به کردها

تهران – ایرنا – خبرگزاری آناتولی شنبه شب گزارش کرد: معاون نخست وزیر ترکیه به آمریکا در مورد تحویل شهر «الرقه» که ۹۰ درصد ساکنان آن را عرب ها تشکیل می دهند، به اتحاد دمکراتیک سوریه (پ. ی. د) هشدار داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، «فکری ایشک» معاون بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه که در گفت و گو مطبوعاتی در شهر «یالاوه» در شمال غرب ترکیه سخن می گفت، افزود: تحویل دادن شهر الرقه به کردها، مشکل بزرگی را ایجاد خواهد کرد و آتش جنگ های قومیتی را در این شهر خواهد افروخت.
ایشک با اشاره به این که منطقه ای که ترکیه در آن به سر می برد، مرحله واقعا دشواری را تجربه می کند، به گونه ای که هرج و مرج در آن بسیار بزرگ تر از زمان توافق نامه معروف «سایکس – پیکو» است، افزود: علت این امر آن است که مرزهای کشورها در این منطقه، دیگر هیچ معنایی ندارد.
معاون نخست وزیر ترکیه تاکید کرد: بسیاری از کشورها مانند سوریه قدرت خود بر مرزهایشان را از دست داده اند و این امر سبب دخالت کشورهای مختلف از جمله آمریکا به این کشورها شده است.
ایشک با بیان این که حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق (ی .پ.گ) سازمان های تروریستی یکسانی هستند، افزود: این گروه ها با کمک یکدیگر مشکلات عدیده ای در منطقه ایجاد کرده اند.
نیروهای دمکراتیک کرد سوریه (پ.ی.د) که تحت حمایت واشنگتن قرار دارند، سه شنبه شب اعلام کردند که شهر الرقه پایگاه اصلی داعش را از وجود این گروه تروریستی آزاد کردند.
شبس**۹۳۶۳*۱۴۸۸ *مترجم: محمد تدو*انتشار دهنده: بهمن بامداد**

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دو =