خانم فریبا از دانمارک…!

اربعین داستان عجیبی است با محوریت حسین بن علی(ع) که شعار 《انَّ حُبّ الحسین یَجمَعُنا!》 می‌تواند آن‌را گویا کند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس «مهدی فضائلی» کارشناس ارشد رسانه، در یادداشتی که برای این خبرگزاری ارسال داشت، نوشت:

کشورهای اسکاندیناوی از مرفه‌ترین کشورهای جهان هستند و مطابق معیارهای بین المللی (که البته الزاما" قابل پذیرش نیستند) شادترین مردم جهان نیز در این کشورها زندگی می‌کنند.
کشورهای اسکاندیناوی معمولا در صدر لیست کشورهای دارای مردم خوشبخت و آرام, بالا بودن سطح خدمات اجتماعی و بسیاری دیگر از فاکتورها می‌باشند.
در بین کشورهای اسکاندیناوی، دانمارک شرایط ویژه‌تری هم دارد.مطابق اطلاعات مندرج در دانشنامه‌های عمومی، کشور دانمارک دارای دولت رفاه‌ است و رتبه اول جهان را از نظر کم‌بودن اختلاف درآمد مردم، به خود اختصاص داده است. دانمارک از نظر درآمد سرانه رتبه هفتم جهان را دارد و در بررسی‌های سالانه، مردم آن مکرراً به عنوان «راضی‌ترین» مردم جهان اعلام می‌شوند. همچنین در سال ۲۰۱۶ شرکت یونیورسام با انتشار شاخص سالانه شادی، کشور دانمارک را در رتبه نخست شادترین و راضی‌ترین نیروی کار در دنیا معرفی کرد.
امشب (شامگاه چهارشنبه ۱۷ آبان) در میان ازدحام و غوغای بین الحرمین، صدای بلندگویی که پیوسته نام گمشدگان را می‌خواند، این عبارت که " خانم فریبا از دانمارک به دفتر مفقودین!" نظرم را جلب کرد و این پرسش ذهنم را مشغول نمود که خانمی از مرفه‌ترین، شادترین و راضی‌ترین کشور جهان در این غوغایی که برخی فقط زباله‌های آن‌را می‌بینند (که البته باید هر مقدار که می‌شود عیار نظافت و بهداشت این مراسم را بالا برد) چه می‌کند؟!
قطعا" پاسخ این پرسش را خود خانم فریبا باید بدهد اما شاید بتوان‌ گفت راضی‌ترین و شادترین و مرفه‌ترین مردم جهان، گمشده‌ای دارند که آن‌را در کربلا و آن‌هم در اربعین جستجو می‌کنند! این گمشده چیست؟ این گمشده حتما" از جنس رفاهیات و آنچه در سنجه‌های جهانی موجب شادی و رضایت می‌شود، نیست و حتما" گوهری است به مراتب باارزش‌تر و نایاب‌تر که افرادی را از چنان کشورهایی به اینجا می‌کشاند.
او ظاهرا" گمشده بود اما چه بسا در حقیقت گمشده‌اش را یافته بود!
خانم فریبا تنها فرد عجیب و تامل برانگیز حاضر در اربعین نبوده و نیست. افراد مرفه و شاد و راضی(مطابق معیارهای امروز جهان) از کشورهای مختلف جهان از کویت گرفته تا اروپا و از استرالیا تا کانادا را می‌توان در راهپیمایی اربعین دید که با چه اشتیاقی مسیر نجف تا کربلا را پیاده طی می‌کنند.
چرا راه دور برویم،از کشور خودمان افراد مرفه و شادی را سراغ دارم که نه تنها در این مراسم شرکت می‌کنند و حضور دارند بلکه خدمتگذاری به زوار حسین بن علی(ع) را افتخار خود می‌دانند و کارهایی انجام می‌دهند که برای افراد بیگانه با این ارزش‌ها، باور نکردنی است.
در اربعین دو سال پیش، جمعی از ایرانی‌ها را دیدم که کفش زائران را تمیز می‌کردند و واکس می‌زدند. وقتی با اصرار از مسئول آنها سوال کردم شما در ایران چه می‌کنید، به دو نفر از افراد گروه اشاره کرد و گفت: اون آقا تاجر فرش است و اون یکی مدیر یک شرکت هواپیمایی و ….
اربعین داستان عجیبی است با محوریت حسین بن علی(ع) که شعار 《انَّ حُبّ الحسین یَجمَعُنا!》 می‌تواند آن‌را گویا کند.

** انتشار همزمان در روزنامه صبح نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =