اداره امنیت فرانسه: داعش همچنان توانایی انجام حملات را در خاک فرانسه دارد

رئیس اداره کل امنیت داخلی فرانسه اعلام کرد تهدید حملات گروه تکفیری داعش در این کشور به رغم شکست تکفیری‌ها در عراق و سوریه «کاملا جدی» است.

اداره امنیت فرانسه: داعش همچنان توانایی انجام حملات را در خاک فرانسه داردبه گزارش طبس نیوز به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس اداره کل امنیت داخلی فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد تهدید حملات گروه تکفیری و وهابی داعش در این کشور به رغم شکست تکفیری‌ها در عراق و سوریه «کاملا جدی» است.

در حالی که فرانسه خود را برای سالگرد حملات پاریس و سن دنی در سال ۲۰۱۵ آماده می‌کند لوران نونه Laurent Nunez که از ژوئن ۲۰۱۷ ریاست اداره کل امنیت داخلی این کشور را به عهده دارد در مصاحبه با روزنامه فیگارو به علاوه درباره «حرفه ای‌تر شدن» مهاجمان بالقوه در خاک فرانسه، به ویژه با گسترش آموزش‌های داعش برای انجام حمله با خودروی بمب گذاری شده یا حمله انتحاری ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: «آنچه که ما را نگران می‌کند حملات تروریستی است که تیم‌های حاضر در مناطق درگیری در سوریه و عراق آن‌ها را طراحی می‌کنند».

مدیر اداره کل امنیت داخلی فرانسه افزود: «این تهدید برون زا که ما بیشتر امکانات خود را روی آن متمرکز کرده ایم به نظرم بسیار جدی است. نگرانی‌های اصلی ما همچنین با توانایی که داعش – همچنین القاعده که نباید آن را فراموش کرد – در انجام عملیات کماندویی در خاک فرانسه دارد مرتبط است».

وی با اشاره به اینکه ۲۸۱ فرانسوی که به جمع تکفیری‌ها پیوسته اند به نظر می‌رسد کشته شده اند، اما ۶۸۶ مرد و زن با ملیت فرانسوی یا ساکن فرانسه همچنین ۵۰۰ کودک همچنان در این منطقه حضور دارند خاطر نشان کرد «مسئله اصلی فهمیدن این موضوع است که آیا آن‌ها باز هم توانایی انجام حمله را دارند».

این مقام امنیتی فرانسوی با اشاره به اینکه ۲۴۴ زن و مرد و همچنین ۵۸ کودک به فرانسه بازگشته اند اعلام کرد «ما اکنون با جنگجویانی رو به رو هستیم که مصمم به ماندن در مناطق عقب نشینی احتمالی داعش از جمله مالزی، اندونزی یا افغانستان هستند. اکنون سناریو ویژه بازگشت گسترده آن‌ها نیست».

به گفته لوران نونه، خطر یک اقدام درونی همچنان بالا است.

وی گفت: «داعش فعالانه برای تحریک افراد به حملات در جا‌هایی که زندگی می‌کنند تبلیغ می‌کند. این وضع را در سراسر اروپا شاهد هستیم. به علاوه ما در مقایسه با سال ۲۰۱۵ برخی اشکال حرفه گیری این گروه را شاهد هستیم. مواد منفجره‌ای که کشف می‌شود کاملا پیشرفته هستند. در این مرحله احتمال حمله با خودروی بمب گذاری یا حمله انتحاری را نمی‌توان رد کرد هر چند ما تاکنون چنین طرح‌هایی را کشف نکرده ایم».

در فرانسه از سال ۲۰۱۳، چهل و شش مورد حمله خنثی شده، ۱۷ حمله شکست خورده و ۱۰ حمله روی داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − ده =