پوتین:همکاری روسیه با ایران و ترکیه برای حل مساله سوریه ثمربخش است

مسکو – ایرنا – ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت که همکاری روسیه با ایران و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح سوریه برای حل مسائل این کشور ثمربخش است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از بامداد سه شنبه ایرنا، پوتین در پایان دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه که دوشنبه شب در شهر بندری سوچی روسیه برگزار شد، افزود: با رضایت خاطرنشان می کنم همکاری های ما با ایران و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن روند صلح آستانه همچنان ثمربخش است.
خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: رئیس جمهوری روسیه خواستار تلاش بیشتر برای تثبیت اوضاع سوریه به ویژه با اجرای طرح حل و فصل سیاسی این کشور شد.
به گزارش طبس نیوز به نقل از رسانه ها، مساله سوریه در دستور کار مذاکرات امروز پوتین و اردوغان در سوچی روسیه قرار داشت.
یوری اوشاکوف دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه گفته بود که پوتین و اردوغان در مذاکرات سوچی توجه خود را بر اوضاع سوریه و به ویژه برنامه برگزاری کنگره ملی گفت وگوهای این کشور که قرار است در این شهر(سوچی) برگزار شود، متمرکز می کنند.
مذاکرات صلح آستانه از دی ماه سال جاری آغاز شده و تاکنون هفت دور مذاکرات در این چارچوب به سرپرستی هیات های جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه در آستانه پایتخت قزاقستان انجام گرفته است.
دور هفتم این مذاکرات هشتم و نهم آبان ماه برگزار شد و در بیانیه مشترکی که در آن صادر شد، جمهوری اسلامی ایران ، روسیه و ترکیه بعنوان کشورهای ضامن بر رعایت آتش بس در مناطق کاهش تنش در سوریه و حمایت از حاکمیت ، استقلال و تمامیت ارضی این کشور تاکید کردند.
همچنین بر مبارزه با تروریسم و جلوگیری از افراطی گری و فعالیت عناصر داعش و جبهه النصره و دیگر سازمان های تروریستی تاکید و یادآورشد: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و باید یک روند سیاسی بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل برطرف شود و طرفین بحران می بایست ، شرایط مناسب برای مذاکرات ژنو تحت نظارت سازمان ملل را آماده کنند.
شبد**اروپام*۳۹۱**۱۰۱۰
انتشار:حسن معظمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =