خداحافظ ایتالیا، خداحافظ جام جهانی

دیدار برگشت تیم های ملی فوتبال ایتالیا و سوئد در مرحله برگشت رقابتهای پلی آف جام جهانی با تساوی بدون گل خاتمه یافت تا بوفون و یارانش نتوانند به جام جهانی ۲۰۱۸ راه یابند و ایتالیای پرافتخار و دوست داشتنی غایب بزرگ این رقابتها باشد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از جام جم آنلاین، مهر، حساس ترین بازی مرحله برگشت رقابتهای پلی آف جام جهانی را دوشنبه شب تیم های ملی ایتالیا و سوئد در ورزشگاه سن سیرو برگزار کردند که در پایان به تساوی بدون گل دست یافتند. با این نتیجه ایتالیا از حضور در جام جهانی بازی ماند.

نیمه نخست این بازی با چندین اتفاق مهم همراه شد اما توپی از خط دروازه ها نگذشت. در اوایل این نیمه ایتالیایی ها معتقد به خطای پنالتی مدافع سوئد بودند که داور چنین باوری نداشت و در پی اعتراض های فراوان بازیکنان میزبان به کیه لینی اخطار داد.

چند دقیقه بعد توپ در محوطه جریمه ایتالیا به دستان دارمیان برخورد کرد و این بار داور برای سوئد پنالتی نگرفت. ایتالیا که تشویق فراوان هوادارانش را بدنبال داشت در دقیقه ۲۸ روی ضربه کاندورا خطرساز شد و در دقیقه ۴۰ بهترین موقعیت را توسط ایموبیله از دست داد تا نیمه نخست با تساوی خاتمه یابد.

ایتالیا نیمه دوم را با حملات فراوان آغاز کرد. در دقیقه ۵۳ فلورنزی روی پاس دارمیان با ضربه آکروباتیک خود دروازه سوئد را به شدت تهدید کرد اما ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

فشار حملات ایتالیایی ها هر لحظه افزایش می یافت. در دقیقه ۶۶ تیر دروازه مانع رفتن توپ به درون دروازه سوئد شد. ایتالیایی ها توپ ها را یکی پس از دیگری به روی دروازه حریف فرستادند اما مدافعان پر تعداد سوئدی مانع از گلزنی میزبان شدند.

در دقیقه ۸۶ بهترین فرصت ایتالیا برای گلزنی بدست آمد. ضربه محکم الشراوی را اولسن با واکنشی دیدنی دفع کرد تا دروازه سوئد بسته بماند.

ایتالیا در لحظات پر التهات پایانی فشار را بیشتر کرد اما سوئد یازده نفره دفاع کرد تا بازی با تساوی خاتمه یابد و فاجعه بزرگ فوتبال ایتالیا با تفکرات ونتورا تحقق یابد.

سوئد که بازی رفت را یک بر صفر برده بود به جام جهانی صعود کرد و ایتالیا از راه یابی به جام جهانی باز ماند تا بزرگترین شوک به فوتبال جهان وارد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + چهارده =