اخراج ۵۶ ایرانی دیگر از کویت

دولت کویت در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه انقلاب اسلامی ایران طی چند روز گذشته ۵۶ نفر دیگر از ایرانیان و یک مسلمان عراقی را از این امیرنشین اخراج کرد.

رخدادهای ۲۸ آبان ۶۳

چکیده:

عبدالحلیم خدام با رئیس مجلس، نخست وزیر و وزیر خارجه ایران دیدار و گفت و گو کرد.

 

آیت الله منتظری: ارتش از شخصیت و استقلال به دست آورده باید در خدمت به اسلام و انقلاب حداکثر استفاده را بکند.

 

محموله  100 تنی کمک های جمهوری اسلامی ایران به قحطی زدگان اتیوپی امروز فرستاده می شود.

 

رژیم کویت ۵۶ ایرانی دیگر را از این کشور اخراج کرد.

 

مقامات کویتی واگذاری جزایر خود به عراق را تکذیب کردند.

 

موسوی: اسرائیل فقط زبان سلاح را می فهمد

آقای عبدالحلیم خدام معاون رئیس جمهور سوریه و آقای فاروغ الشرع وزیر خارجه این کشور دیروز با نخست وزیر و رئیس مجلس کشورمان دیدار و گفت و گو کردند.

آقای موسوی در این دیدار گفت: مقاومت سوریه در سال گذشته اثرات خوبی در برداشته و ما امیدواریم این مقاومت با قوت هرچه تمامتر ادامه یابد. اسرائیل فقط زبان سلاح را می فهمد و  فشار نیروهای مسلح در جنوب لبنان به طور مستمر باید ادامه یابد.

آقای هاشمی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار با عبدالحلیم خدام تاکید کرد: قطعا سوریه مبارزه خود را با اسرائیل غاصب تداوم خواهد بخشید و از طرف ما نیز مطمئن باشید که این غده سرطانی حزب بعث عراق را به زودی از میان برخواهیم داشت تا صلح به خاورمیانه باز گردد.

عبدالحلیم خدام نیز در این دیدارها بر حمایت قاطع از جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم متجاوز عراق تاکید کرد و گفت: آمریکا برای تسلط کامل بر منطقه محوری از حکومت های مرتجع مانند اردن، عراق و مصر تشکیل داده و وظیفه کشورهای مترقی است که در جهت افشا و شکستن این محور تلاش فعالانه ای داشته باشند.(۱)

 

دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش با آیت الله منتظری

سرهنگ سهرابی رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه حجت الاسلام صفائی سرپرست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با آیت الله منتظری دیدار کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت: امروز ارتش ما به هیچ جا وابسته نیست و با اینکه کمبودها و مشکلاتی داریم ولی ارتش ما از نعمت استقلال و آزادی که بالاتریت نعمت هاست برخوردار است و خودش برای خودش تصمیم می گیرد.

ایشان افزودند: اعتماد به نفس داشته باشید و از شخصیت و استقلالی که در پرتو اسلام و انقلاب به دست آورده اید برای خدمت به اسلام و پیشبرد و حفظ انقلاب حداکثر استفاده را بکنید.(۲)

 

ارسال محموله  100 تنی کمک های ایران به اتیوپی

در پی اعلام خبر بروز قحطی در اتیوپی و گرفتاری مردم این کشور و با توجه به آمادگی مردم غیور و مسلمان کشورمان جهت جمع آوری هدایای نقدی و غیر نقدی، روابط عمومی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد مردم نوع دوست در تهران می توانند کمک ها و هدایای خود را شامل آرد، گندم، حبوبات، برنج، شیر خشک و کمپوت و کنسرو را تحویل پایگاه های ۲۲ گانه جمعیت هلال احمر نمایند.

دکتر وحید دستجردی سرپرست جمعیت هلال احمر کشور نیز اعلام کرد امروز محموله ۱۰۰ تنی کمک جمهوری اسلامی ایران به قحطی زدگان اتیوپی فرستاده می شود. به گفته وی بزودی واحدهای درمانی و بهداشتی جمعیت هلال احمر ایران نیز در موزامبیک، تانزانیا، سیرالئون و نیجر ایجاد می شود.(۳)

 

اخراج ۵۶ ایرانی دیگر از کویت

واحد مرکزی خبر گزارش داد دولت کویت در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه انقلاب اسلامی ایران طی چند روز گذشته ۵۶ نفر دیگر از ایرانیان و یک مسلمان عراقی را از این امیرنشین اخراج کرد.

رانده شدگان توسط چند فروند موتور لنج از طریق مرز آبی خلیج فارس وارد بنادر بوشهر، گناوه و دلوار شدند و سپس در اردوگاه ویژه معاودین استقرار یافتند. جمعی از این هموطنان اخراجی بین  2 تا ۳۲ روز در بازداشتگاه های کویت تحت آزار و شکنجه بوده اند و اموال و دارایی آنان را نیز ضبط شده است.(۴)

 

تکذیب واگذاری جزایر کویتی به عراق

خبرگزاری جمهوری اسلامی از کویت گزارش داد راشد الراشد قائم مقام وزارت امور خارجه کویت روز شنبه در دیدار با محمدرضا باقری کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور به ایران اطمینان داد که سه جزیره استراتژیک بوبیان، ربه و فیلکه همچنان در تملک کویت است و این جزایر به عراق واگذار نشده است. با وجود تکذیب مقامات کویتی لکن تاکنون دولت کویت در این باره بیانیه ای را منتشر نکرده است. بر اساس گزارش ها همزمان عبدالله سالم الصباح ولیعهد و نخست وزیر کویت از این ۳ جزیره بازدید کرد.(۵)

منابع:

۱. اطلاعات، ۲۸ آبان ۶۳، ص ۳
۲. کیهان، ۲۸ آبان ۶۳، ص ۲
۳. جمهوری اسلامی، ۲۸ آبان ۶۳، ص ۱۲
۴. اطلاعات، ۲۸ آبان ۶۳، ص ۲
۵. جمهوری اسلامی، ۲۸ آبان ۶۳، ص ۳

انتهای متن/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =