نشست سه جانبه ظریف، لاوروف و چاووش اوغلو امروز در ترکیه

نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه امروز (یکشنبه) در آنتالیای ترکیه برگزار می شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست سه جانبه به همراه سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو همتایان روس و ترکیه ای خود شنبه شب در صدر هیاتی تهران را به مقصد ترکیه ترک کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان قرار است امروز (یکشنبه) در نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه ( کشورهای ضامن آتش بس در سوریه ) در آنتالیا شرکت کند.

نشست کارشناسان ارشد سه کشور روز شنبه در تهران برگزار شد و قرار است سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه نیز چهارشنبه اول آذر در سوچی روسیه گردهم آیند.

حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران در همین راستا و در ادامه رایزنی‌ها به منظور حل بحران سوریه هفته گذشته به سه کشور روسیه، سوریه و ترکیه سفر کرد.

مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات روند آستانه درباره سوریه روز سه‌شنبه ۲۳ آبان سفری به مسکو داشت و با میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه و نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه در خصوص آخرین تحولات منطقه و همکاری های دو کشور برای حل و فصل بحران سوریه گفت‌وگو و رایزنی کرد.

جابری‌انصاری همچنین در این سفر با الکساندر فومین معاون بین الملل وزیر دفاع روسیه و الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد. در این ملاقات که در مقر وزارت دفاع روسیه انجام شد، در خصوص تحولات سوریه و آخرین تلاش‌ها و ابتکارات سه کشور ضامن روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) برای کاهش تنش و حل بحران سوریه، گفت‌وگو و هماهنگی‌های لازم بعمل آمد. 

معاون وزیر خارجه ایران همچنین روز چهارشنبه ۲۴ آبان و در ادامه سفر به منطقه به دمشق سفر و با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. جابری‌انصاری همچنین ولید المعلم معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه سوریه دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ و تلاش‌های جاری برای پایان بحران سوریه گفت‌وگو و رایزنی کرد.

مذاکره کننده ارشد ایران روز جمعه ۲۶ آبان نیز به ترکیه سفر کرد و در دو نوبت صبح و عصر در آنکارا با «امید یالچین» و «سدات اونال» قائم مقام و معاون منطقه‌ای وزارت امور خارجه و برخی دیگر از مقامات ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

هفتمین نشست روند آستانه هشتم و نهم آبان ماه با حضور روسای هیأت‌های سه کشور ناظر در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هجده =