اهداف پروژه صهیونیستی داعش چه بود؟+ فیلم و مستندات

داعش یا به عبارتی حکومت اسلامی شام و عراق با اهدافی همچون نابودی ایران و خدشه دار کردن چهره اسلام تشکیل شد.

داعش چیست و اهداف تشکیل داعش چه بود؟به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داعش در ابتدای راه که مصادف با فروردین ماه سال ۱۳۹۲(آوریل ۲۰۱۳) بود با عنوان دولت اسلامی شام و عراق کار خود را شروع کرد و این آغازی برای اهداف شوم این گروه تروریستی در خاورمیانه بود.

این گروهک در ابتدا از ادغام چند گروه بین دولت اسلامی وابسته به شبکه القاعده  و گروه تکفیری مسلح در سوریه که معروف به “جبهه النصره” بود، تشکیل شد.

پس از ادغام این گروه‌ها که ابوبکر بغدادی (یکی از رهبران دولت اسلامی عراق) اعلام کرد به سرعت از سوی جبهه النصره تکذیب شد و  سپس بعد از گذشت نزدیک به دوماه ایمن الظواهری رهبر شبکه القاعده نیز دستور لغو این ادغام را صادر کرد. اما ابوبکر بغدادی روند ایجاد شده را ادامه داد تا توانست به یکی از گروه های تروریستی اصلی منطقه تبدیل شود.

بعد از اینکه ابوبکر بغدادی موفق به تثبیت این گروه شد نام داعش بیشتر از گذشته سر زبانها افتاد؛ آن زمان کلمه داعش را از اختصار دولت اسلامی عراق و شام انتخاب کردند اما بعدها در مناطق تحت کنترل داعش در سوریه از نام دولت برای داعش استفاده شد به طوری که در سوریه اعلام شده بود هر کس از کلمه داعش استفاده کند ۷۵ ضربه شلاق مجازات او خواهد بود.

 به طور کل داعش یک گروه مسلح تروریستی و تکفیری با اندیشه سلفی جهادی آغاز به کار کرد؛ هدف سازمان دهندگان داعش بازگرداندن چیزی بود که آن را “خلاف اسلامی و اجرای شریعت” می نامیدند.

 اطلاق صفت اسلامی برای این گروهک تروریستی با اهداف خاصی انجام شد که در نهایت هدف اصلی از این اسم، نشان دادن چهره اسلام آن هم با رویکرد خشونت طلبی بود. البته اطلاق صفت اسلامی بر این گروه مبتنی بر یک برداشت بسیاری سطحی از اسلام آن هم از تفسیر خاص وهابیت بوده است.

داعش چیست و اهداف تشکیل داعش چه بود؟

در ادامه به اهداف این گروهک تروریستی-تکفیری و رابطه آنها با آمریکا، اسرائیل، عربستان و … خواهیم پرداخت.

 

نابودی ایران هدف مشترک داعش و آمریکا

رادیو فردا چندی پیش در گزارشی که منتشر کرد با اشاره به برخی اسناد، اعلام کرد هدف نهایی داعش ایران است.

رادیوفردا در این رابطه نوشت: سندی که در جریان یورش به خانه یکی از رهبران گروه موسوم به حکومت اسلامی یا داعش به دست آمده، نقشه‌های این گروه برای دستیابی به اسرار فعالیت‌های اتمی، و تخریب فعالیت‌های اقتصادی ایران را آشکار می کند. گروه حکومت اسلامی در این سند پیشنهاد می‌کند در ازای واگذار کردن کنترل میدان‌های گاز عراق به روسیه، کرملین را به قطع حمایت از ایران و برنامه‌های هسته‌ای وادار کرده و اسرار این برنامه‌ها را مبادله کند. اما پیش از آن روسیه باید دست از حمایت از بشار اسد رییس جمهوری سوریه بردارد و در مقابله با ایران از حکومت‌های عربی خلیج فارس پشتیبانی کند.

در این بیانیه گفته شده که گروه حکومت اسلامی برای عملی کردن اهدافش که تصرف سرزمین‌های بیشتری برای تشکیل «خلافت اسلامی» است، باید تمامی منابع قدرت ایران را نابود کند. نویسنده این بیانیه خواهان ترور دیپلمات‌ها، بازرگانان و استادان ایرانی شده و به پیروانش حکم داده تا فرماندهان نظامی عراق، مقامات شیعه و شبه نظامیان مورد حمایت ایران را بکشند.

گزارش هایی که برخی از رسانه ها همچون گاردین، اشپیگل منتشر کرده اند و یا صحبت های مقامات آگاه حکومت‌های اردن، ترکیه و مصر، حاکی از آنست که نیروهای داعش دوره های نظامی و مخصوص را زیر نظر متخصصین آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی در اردن، ترکیه و اسراییل فراگرفته اند. همین گزارش ها مشخص کرد که آمریکایی ها قبل از تشکیل داعش از تحرکات آنها کاملا خبر داشته و همه چیز برنامه ریزی شده بود.

داعش چیست و اهداف تشکیل داعش چه بود؟

 

اعتراف کلینتون به ایجاد داعش توسط آمریکا

هیلاری کلینتون در خاطرات خود به وضوح از به وجود آوردن داعش توسط آمریکا می گوید. او در کتاب خاطرات خود اذعان می‌دارد که داعش را برای تقسیم خاورمیانه ایجاد کردیم. کلینتون در جای دیگر نیز می گوید: «قرار بود ما در روز پنجم ژوئیه سال ۲۰۱۳ (چهاردهم تیر ماه ۱۳۹۲) در نشستی با دوستان اروپایی خود «دولت اسلامی» را به رسمیت بشناسیم. من به ۱۱۲ کشور سفر کردم تا نقش آمریکا و توافق با بعضی از دوستان را درباره به رسمیت شناختن دولت اسلامی بلافاصله پس از تشکیل آن توضیح دهم اما به‌یک ‌باره همه ‌چیز در برابر چشمان ما فرو ریخت.»

      نتیجه گیری با این تفاسیر می توان به راحتی نتیجه گیری کرد که داعش نمی توانست بدون دخالت و برنامه ریزی قدرتهایی همچون آمریکا و رژیم صهیونستی شکل بگیرد؛ چرا که تمام عملیات و کارهای داعش که برای تحقق اهداف خود تلقی می شد به گونه ای بود که منافع آمریکا در منطقه و رژیم اشغالگر قدس را به بهترین نحو تامین کند.    با توجه به اسناد و فیلم های منتشر شده به خوبی مشخص می شود که پشت پرده تشکیل گروهک تروریستی داعش، آمریکا بازیگر اصلی بوده است؛ البته آمریکا در ادامه با همراه کردن کشورهای منطقه و افزایش بازیگران اصلی  مثل عربستان سعودی، ترکیه، اردن و .. به پشتیبانی تجهیزاتی این گروه نیز روی آورد. همین بازیگران اصلی در طول سه سال در راستای تقویت داعش نقش های مکملی از سوی آمریکا دریافت کردند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − یک =