عاملی که فساد را در امت اسلام گسترش می‌دهد

اندیشمند کویتی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) گفت: اصلاح و فساد امت اسلام در گرو بیداری یا غفلت عالمان و حاکمان است و اکنون عالمانی در جهان اسلام هستند که همراستا با دشمن بر طبل تفرقه می‌کوبند و منطقه را به خون و فساد کشیده‌اند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا فؤاد عاشور اندیشمند کویتی در کمیسیون «راهبردها و راهکارهای وحدت و انسجام محبان اهل‌بیت(ع) در تقابل با دشمنان» اجلاس جهانی محبان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: مسأله مهمی که جهان اسلام را به خود مشغول کرده است این حدیث از رسول گرامی اسلام(ص) است که فرمود: دو گروه از امت من اگر صالح شوند، امتم صالح مى شوند و اگر فاسد شوند، امّتم فاسد مى‌شوند. عرض شد اى رسول خدا آن دو گروه کدامند؟ فرمود فقها و حاکمان. بنابراین اصلاح و فساد امت اسلام در گروی بیداری یا غفلت عالمان و حاکمان است و اکنون عالمانی در جهان اسلام هستند که همراستا با دشمن بر طبل تفرقه می‌کوبند و منطقه را به خون و فساد کشیده‌اند.

وی با تأکید بر استفاده از ابزار روز دنیا در جهت تبلیغ و جذب مردم و به خصوص جوانان به دین مبین اسلام گفت: اکنون شاهد پیشرفت سریع تکنولوژی در سراسر دنیا هستیم؛ ما با استفاده از شبکه‌های مجازی و تعامل رسانه‌ای می‌توانیم افراد صالح را از غیر صالح تفکیک کنیم و عقاید صحیح را به جوانان منتقل کنیم.

فؤاد عاشور افزود: در بین فتنه‌ها چگونه باید نجایت پیدا کنیم؟ خداوند در قرآن می‌فرماید اهل ایمان و عمل صالح را با ایمانشان هدایت می‌کند؛ «إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ یَهْدیهِمْ رَبُّهُمْ بِإیمانِهِمْ» یعنی ایمان حقیقی، ایمان آگاهانه و ایمانی که انسان مؤمن را به سمت راه راست و درست هدایت می‌کند تا بتواند به آنچه خیر خود و خانواده و جامعه‌اش هست، دست یابد. بنابراین مهم‎ترین مسأله، استقامت در ایمان است.

وی ادامه داد: خداوند می‌فرماید بگو من خدا هستم؛ این بدان معناست که من خداوندی هستم که دارای طرح و برنامه‌ام و امت باید با طرح و برنامه من همراستا شوند. خداوند طرح و برنامه خود را از طریق پیامبرش ابلاغ می‌کند و پیش می‌برد و پیامبر خدا(ص) نیز به امت خود توصیه کرد پس از من به کتاب خدا و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) رجوع کنید. لذا باقی مذاهب اسلامی باید به این اصل پایبند باشند تا به رستگاری برسند.

فؤاد عاشور با بیان اینکه اهل‌بیت (علیهم‌السلام) کسانی هستند که در راه تحقق برنامه‌ها و وعده‌های خداوند از جان و مال خود گذشتند، افزود: اهل‌بیت (علیهم‌السلام) همچنین در راستای قرب خداوند از کسی بیم نداشتند و یا دچار تعصبات قومیتی نمی‌شدند؛ بنابراین این بزرگواران همواره باید الگوی امت اسلام باشند.

انتهای‌پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یازده =