نبرد نظامی و فرهنگی با داعش ادامه دارد/ همه ما علمای یمن هستیم

«شیخ احمد بدرالدین حسون» ضمن تاکید بر اهمیت دیدار میان علمای جهان اسلام اعلام کرد که نبرد نظامی، فرهنگی و فکری با گروه تروریستی داعش ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل– سمیه خمارباقی: شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه امروز در حاشیه سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران در خصوص شکست داعش در سوریه و عراق اظهار داشت: داعش از مکانی به مکان دیگر منتقل می شود و ما به لحاظ نظامی، فکری و فرهنگی با این گروه مبارزه می کنیم و به مبارزات خود ادامه خواهیم داد زیرا آنچه بر مبنای باطل بنا شده است تمام خواهد شد و آنچه بر مبنای حق بنا می شود، پیروز خواهد شد.

وی درباره کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا خواستار وحدت مسلمین بوده است و به یاری رساندن به مسلمانان در سرتاسر جهان اهتمام می ورزد. آنچه امروز در کنفرانس شاهد هستیم ثمره تلاش های جمهوری اسلامی ایران به همراه برادران خود در سوریه و عراق و مقاومت اسلامی لبنان است، این ۴ کشور همیشه از غزه، کرانه باختری و فلسطین و همچنین تمامی مستضعفان جهان حمایت کرده و پشتیبان آنها بوده اند.

وی با بیان این مطلب افزود: پیروزی ها و دستاوردهای امنیتی در عراق و سوریه و انشاءالله به زودی در یمن و سپس در فلسطین به اذن و یاری خدا، همگی نتیجه دیدارها میان علمای جهان اسلام است.

شیخ احمد بدرالدین حسون خاطرنشان کرد: شما مشاهده کردید ما امروز در ایران اسلامی همگی در کنار یکدیگر نماز خواندیم و انشاءالله در مکه و مدینه با همدیگر برای خدای واحد، قبله واحد و قرآن واحد نماز می خوانیم. تکفیری ها به دنبال تفرقه افکنی میان مذاهب و طوائف مختلف هستند و به همین منظور وارد دمشق شدند و مردم را در مساجد به قتل رساندند، همانطور که وارد مسجدی در منطقه سیناء مصر شدند و نمازگزاران بیگناه را به قتل رساندند اما امروز در اینجا زندگی را یافتیم و شاهد وحدت برای تقریب مذاهب بودیم تا امت واحد به معنای واقعی کلمه شکل بگیرد. ما امروز به برادران مسلمانمان در سرتاسر جهان می گوییم که شما را دوست می داریم حتی اگر بعضی از شما ما را دوست نداشته باشید.

مفتی اعظم سوریه همچنین اظهار داشت: راه قدس از تهران اسلامی گشوده شده است و تا بغداد، دمشق، حلب، بیروت، جبل عامل، حیفا، یافا و فلسطین ادامه دارد. ما از جمهوری اسلامی ایران، حشد شعبی، مقاومت لبنان، ارتش  عراق، ارتش سوریه و تمامی کسانی که از فلسطین حمایت می کنند قدردانی می کنیم.

وی درباره نبود علمای اسلامی یمن در کنفرانس وحدت اسلامی گفت: همه ما علمای یمن هستیم، هر کدام از ما که صحبت می کند به نیابت از تمامی علمای جهان اسلام سخن می گوید. علمای یمن در چشم و دل ما جا دارند. ما همچنین به علمای حجاز، مکه و مدینه و همه کسانی که جایشان در این کنفرانس خالی است می گوییم که ما نماینده شما هستیم و هرگز فراموشتان نمی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =