هیلی: تصمیم ترامپ درباره قدس اقدامی نمادین است

نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی است که تصمیم یک‌جانبه رئیس‌جمهوری این کشور درباره قدس اقدامی نمادین است که پایبندی و تعهد واشنگتن به روند صلح در خاورمیانه را نشان می‌دهد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «نیکی هیلی» نماینده ایالات متحده در سازمان ملل، روز گذشته در گفت‌وگو با تلویزیون «فاکس‌نیوز» آمریکا اظهار داشت که تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور برای به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل می‌تواند بر روند عملیات صلح در خاورمیانه تاثیری مثبت داشته باشد «ولی آیا آن، به روند صلح می‌انجامد؟ قطعا، و این تصمیم، امید ما به شراکت در تحقق صلح است.»

هیلی مدعی شد: «ایالات متحده نمی‌خواهد نظاره‌گر قتل و کشتار باشد و همچنین نمی‌خواهد نظاره‌گر خشونت بیشتر باشد… ترامپ این گام نمادین را برداشت تا تأکید کند که ما پایبند به فرآیند صلح هستیم.»

این دیپلمات آمریکایی افزود: «قدس پایتختی برای اسرائیل است… ما آن را به رسمیت شناختیم و همگان در واقع آن را مورد تایید قرار می‌دهند. پارلمان اسرائیل( کنست) و دفتر نخست‌وزیری، دادگاه عالی اسرائیل در قدس مستقر هستند.»

طبق این گزارش، رییس‌جمهوری آمریکا روز گذشته در یک سخنرانی تاریخی و به رغم مخالفت‌های منطقه‌ای، بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و وعده داد که سفارت ایالات متحده را از تل‌آویو به این شهر منتقل کند.

دونالد ترامپ، قدس را «مرکز دموکراسی» ادعا کرد و گفت، مقر کنست، دفتر نخست‌وزیری، و وزارتخانه‌های اسرائیل در این شهر هستند.

وی یادآور شد که روند صلح میان اسرائیل و فلسطینیان به رکود رفته است، و افزود «نمی‌توان تمامی مشکلات را از طریق فرضیه‌های ناکام حل کرد.»

در حالی‌که اعلام سیاست جدید ایالات متحده آمریکا از سوی دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، موجی از واکنش‌های بین‌المللی را برانگیخت که عمدتا در مخالفت با این تصمیم بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + چهارده =