ظرفیت اوقاف جهت برطرف کردن محرومیت استان تهران به خدمت گرفته شود

استاندار تهران با اشاره به لزوم برطرف کردن محرومیت در استان تهران گفت: می‌توان در تعامل دو جانبه از ظرفیت اوقاف جهت برطرف کردن محرومیت استان تهران استفاده کرد.

محمدحسین مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تهران ضمن تبریک میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) با اشاره به اینکه ترویج و توسعه فرهنگ وقف و گرایش افراد به سمت این فرهنگ حسنه می‌تواند نقش موثری در فقر‌زدایی جامعه داشته باشد اظهار داشت: وقف با کارکرد توسعه‌ای در جامعه، می‌تواند تعادل اجتماعی و اقتصادی را در جهت محرومیت‌زدایی به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری ازموقوفات در زمینه مزارع و کارخانجات هستند افزود: بسیاری از فعالیت‌های اوقاف در زمینه‌های عمرانی و اقتصادی است که می‌توان از این ظرفیت در راستای توسعه استان استفاده کرد، ضمن اینکه در تعامل دو جانبه نیز استانداری شرایط لازم را برای بهبود این ظرفیت فراهم می‌کند.

وقف دارای اولویت‌های توسعه‌ای، آموزشی، تحقیقاتی، فرهنگی، اعتقادی و تبلیغاتی است

استاندار تهران با اشاره به اینکه واقف می‌تواند دارای اولویت‌های توسعه‌ای، آموزشی، تحقیقاتی، فرهنگی، اعتقادی و تبلیغاتی باشد که هر کدام از این اولویت‌ها برای جامعه کارساز و مفید است تصریح کرد: در کنار فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی، اوقاف ظرفیت‌های مهمی در زمینه توسعه فرهنگی و امور قرآنی دارد که باید به درستی از این قابلیت‌ها استفاده کرد.

مقیمی عنوان کرد: انسان‌ها بر اساس عمل خیر خود، جاودانه باقی می‌مانند و وقف فرصتی فراهم می‌کند که نام و یاد افراد محفوظ باقی بماند؛ از اینرو آثار وقف پس از مرگ فرد نیز باقی‌مانده و هر فردی که موقوفه وی رشد کند، ثواب و تغییرات مثبت آن در حیات دنیا و آخرت واقف موثر است.

وقف باید در راستای حل نیازهای واقعی و اساسی جامعه باشد

وی در پایان با بیان اینکه وقف می‌تواند نقش موثری در حل مشکلات جامعه داشته باشد، از اینرو باید به سمت و سویی کشیده شود که نیازهای واقعی و اساسی جامعه را حل کند خاطرنشان کرد: اهمیت موضوع وقف این است که باید مسیر آن به سوی برطرف کردن نیازهای روز جامعه تغییر کند و به نوعی برطرف‌کننده خواسته‌های اقشار محروم باشد که امید است این مسیر محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 6 =