برقراری ارتباط اقتصادی با شرکتهای معتبر جهانی نیاز ضروری امروز کشور است

سمنان – ایرنا – نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت : برقراری ارتباط اقتصادی و تجاری با شرکت های معتبر جهانی با هدف افزایش اشتغال پایدار و رونق کسب و کار نیاز ضروری امروز کشور است.

ابوالفضل حسن بیگی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : ارتباط با کشورهای بزرگ دنیا از طریق قراردادهای بزرگ اقتصادی، مسیر دستیابی ایران را به فناوری به روز برای افزایش اشتغال هموار تر می کند.
وی اظهارداشت : در کنار اصلاح نظام بانکی و مالیاتی در کشور باید شفاف سازی در بسیاری از دستگاه های اجرایی صورت گیرد و این راهبرد در بودجه ۹۷ در دستور کار قرار می گیرد.
به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال بیش از ۸۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با بخش خصوصی در استان سمنان منعقد شد.
وی، با اشاره به آثار مخرب قاچاق کالا و ارز در کشور ، تصریح کرد : باید برنامه ریزی دقیق و علمی برای مبارزه با انواع تخلفات به ویژه در زمینه قاچاق کالا و ارزدر کشور انجام شود.
وی خاطرنشان کرد : به معنی واقعی اقدام مثبتی در کشور برای جلوگیری از قاچاق کالا در کشور صورت نگرفته است و مردم به راحتی کالای قاچاق می‌خرند.
حسن بیگی اضافه کرد : ایجاد آرامش برای سرمایه گذاری، ، استاندارد سازی کالاها و مبارزه جدی با فساد اداری برای افزایش اشتغال و رونق کسب وکار در این استان ضروری است.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : باید در کشور ثبات و آرامش به وجود بیاید زیرا قاچاق در فضای ناآرام و ناامن زمینه رشد پیدا می کند و نظام جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیده است که کشور باید به ثبات همه جانبه در زمینه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برسد چرا که دشمنان به دنبال ایجاد بی ثباتی در کشور هستند.
بنا برگزارش اداره کل گمرک استان در هشت ماهه سال ۱۳۹۶ هیچ پرونده قاچاقی در سمنان تشکیل نشده است.
به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، در ۶ ماه اول سال ۹۶، نرخ بیکاری در استان سمنان ۸.۹ درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات ۹ هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد ۸۷ طرح با سرمایه گذاری ۷۱ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان سمنان بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
۷۳۳۹/۶۰۲۶
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =